Direktlänk till inlägg 14 april 2011

Vi är två tigrar

Av Carl - 14 april 2011 04:28

Som ni vet så har jag skolov nu i två veckor. Sista dagarna  i skolan var verkligen roliga. Vi fick ansiktsmålningar och sista dagen hade vi vattenkrig.  Jag fick vara en TIGER! En farlig tiger som kan ryta högt.

   Det här är min kompis Timbalee. Han fick också vara en tiger. Alla tycker att vi ser likadana ut.

   Eller vad tycker ni själva? Vem av oss är det här? Fröknarna har svårt att skilja oss åt ibland. Tur att våra föräldrar inte har det problemet. 

   Vi påminner ganska mycket om varandra. Här har vi bestämt oss för att dra ner persiennerna.

   Här är den enda bilden som vi lyckades sitta stilla bredvid varandra och titta in i kameran så pass länge att bilden inte blev suddig för att någon av oss rörde på sig.      Titt ut! Vi har ett litet hus i vårat klassrum som alla gillar att leka i.

 

Det här är lilla Jessica. Jag tror att hon tycker om mig. Hon försöker hänga med mig och Timbalee, men då kan det gå så här:

   Vi stängde in Jessica i huset och höll för fönstret. Det tog inte lång stund innan hon protersterade högt och fröknarna kom och hjälpte henne.

   Tjejer kan inte busa som vi killar kan. Tjejerna börjar gråta för minsta lilla. Alla utom Moana förstås, hon knuffar tillbaka. Kuddarna som vi leker på är bönpåsar "beanbags" och dom kan man inte göra illa sig på. En dag slängde jag en beanbag på en tjej och sedan slängde jag mig själv på beanbagen. Tjejen fick panik och började stortjuta. Fröken Amy tog mig åt sidan och satt en lång stud och pratade allvar med mig. När Amy sa att jag fick absolut inte göra sådär så sa jag: okey. Amy sa att jag måste säga: sorry. Det  vägrade jag att göra. Har man gett sig in i leken så får man leken tåla, heter det. Veckan efter gjorde Timbalee exakt likadant. 

   

Dags att åka hem!

   Det är rätt skönt att sitta i bilen och ta det lite lugnt påvägen hem. Jag dricker alltid en drickyougurt och äter nötter eller en kaka. Snickarlådan är såklart alltid med.

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

14 april 2011 09:22

Jag tycker också att ni är väldigt lika,är ni
lika gamla ? Var kommer han ifrån? skulle vara
intressant höra er när ni leker.ditt modrsmål
är svenska,vilket är hans? Ni tycks i varje fall
förstå varann. Hälsa mamma o pappa,kramar till
er allatre.Din Farmor



http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards