Alla inlägg den 24 april 2011

Av Carl - 24 april 2011 06:50

I går var det påskafton och min kväll blev lyckad. Jag hittade inga påskägg på affären men vad gör det när man har bra fantasi. Jag gjorde helt enkelt egna påskägg som jag delade ut till alla barnen och till mig själv.

   Med famnen full av påskägg gick jag iväg till vår granne och gjorde såklart succé. Vem blir inte glad av en överraskning? Sedan var det dags för äggmålning. Vi barn fick två ägg var att måla och jag gjorde mitt allra bästa. 

   Vi tävlade om vem som gjorde det bästa påskägget. Pappa och Bosse var domare och det var väldigt spännande för alla målade så fina ägg.    Alla barn vann 1:a pris för vi var lika skickliga. 1:a pris var glass och chokladsås, efter maten.

   Vi barn fick korv och potatismos. Här ser ni mig i "matkön". Minst och sist men jag åt lika mycket som dom andra. Visst har jag snygg skjorta på mig?

   Gissa om mamma och pappa tyckte att det var gott med Svensk mat? Janssons frestelse, röktlax, ägghalvor med kaviar och anjovis, knäckebröd med Svensk Greve´, en gammeldansk och en öl. 

 

Här ser ni en Thailändsk variant på påskblommor. Kvällen slutade för mig i soffan. Vi tittade på film och jag somnade så gott med magen full av go´saker. Ja, så var min påsk i år. Hur var din påsk? 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards