Alla inlägg den 2 maj 2011

Av Carl - 2 maj 2011 08:23

Nu är jag hemma igen efter några dagars äventyr i Thailändska djungeln. Vi åkte till ett område som heter Khow sok och ligger i inlandet. När vi klev ur minibussen väntade kanoter på oss som tog oss till stället där vi skulle bo. Vi åkte kanot nerför en lugn fors med sötvatten. Vi såg flera små vattenfall med kallt vatten som forsade från bergen. Som vanligt togs många bilder och jag visar er några åt gången så att det inte blir så mycket.

   Första dagen stannade vi i en liten bungalow by som hade en Gibbon apa som heter Buddy, 5 år. Vi var nästan lika stora och vi blev kompisar.    Buddy har aldrig bott i djungeln. Hon tappade bort sin mamma när hon var nyfödd och blev omhändertagen av människor.    Jag hade med mig vindruvor hemmifrån och det tyckte Buddy om. 

   Buddy var fashinerad av mitt hår och drog i mina lockar. Tro inte att jag blev rädd! Jag är tuffare än så.   Buddy tyckte kanske att det var roligt att träffa någon i sin egen storlek.   Annanas tyckte Buddy också om men det var inte lika populärt som mina vindruvor.

 Nästa dag innan vi åkte vidare på vår resa plockade jag äpplen från ett äppelträd utanför vår bungalow och gav till Buddy.

 Jag satte mig försäkerhetskull en bit ifrån och åt mitt äpple. 

   Äpplena var så goda så jag plockade flera stycken. Rosäpplen heter sorten och dom såg inte ut och smakade inte som vanliga äpplen.   I den här bungalow byn fick jag åka 4-hjuling och något som kallas flying fox. Jag ska få bilder på det av Lisa. När jag fått dom bilderna av henne ska jag visa er att jag kan vara riktigt modig.

   Det bodde en krokodil här här också. Den gick jag inte nära för krokodiler kan vara opålitliga.

   Tacka vet jag katter och hundar!   

Så här såg landskapet ut. Personalen berättade att det här berget ser ut som en jättestor gorilla. Vår bungalow hade två madrasser på golvet och takfläkt. Inget mer än så fanns i vårt rum. Jag stor trivdes i vår "koja" men jag tror inte mamma och pappa tyckte att det var lika fantastiskt. Det är inte lätt att ändra sina vanor från en dag till den andra. Jag hörde hur dom klagade att "madrasserna" var hårda som plankor, kuddarna kändes som rispåsar, ingen toatett och ingen dusch... Det här var bara början på vår lilla resa. Fortsättning följer!

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards