Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Jätte spindel!

Av Carl - 11 maj 2011 16:46

Jag har aldrig sett en så här stor spindel i hela mitt liv:    Det är kanske svårt för er att förstå hur stor spindels egentligen är. Men om jag säger att det är den absolut största spindeln jag någonsin sett och att jag inte ens visste att det fanns så stora spindlar mer än på film så kan nu ju tänka er hur stor den är. Den här spindeln såg vi påväg ner till en strand som heter Banana Rock. Jag tog med mig Jakob, Lisa, Totte, deras mamma och min mamma på en liten utflykt. Mamma och jag ville visa våra vänner en underbar paradisstrand och frågade om dom ville följa med till Banana Rock. Vi parkerade bilen och började gå. Det hade vuxit igen och det var verkligen besvärligt att ta sig ner till beachen. När vi äntligen kom fram till beachen upptäckte jag till min stora besvikelse att det var fullt med skräp på stranden och att restaurangen inte längre fanns kvar. Det var helt öde förutom den enorma spindeln som ni kan se på bilden. Vi såg flera stora spindlar, b la en som var nästan lika stor, men den var svart och röd. Besviken och snopen gick jag tillbaka till bilen och beslöt mig för att ta med mina vänner till NaiThon beach istället.   NaiThon beach är "ett säkert kort" och kan inte bli fel. Det är alltid lugnt och fint på den stranden. Vi brukar ibland åka dit och äta lunch på en restaurang som ligger där på stranden. Den här dagen tog jag med mina vänner dit och då upptäckte jag att stället hade bytt ägare! Som tur var så var maten lika god. På bilden ser ni mig och Jakob. Jakob bygger något och jag river det han bygger. Så får man göra när man är liten som jag är. Vår utflykt blev till slut lyckad och vi hade en mysig dag på stranden. Tråkigt att Banana Rock var helt öde men förhoppningsvis hade dom bara stängt för säsongen. Nu har Jakob och hans familj åkt hem och jag är åter igen ensam i poolen här på stället där vi bor. Kul att ni var här och hälsade på, tråkigt att ni åkte hem. Hoppas vi ses igen!

Kram från Carl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards