Alla inlägg den 31 juli 2011

Av Carl - 31 juli 2011 08:00

När jag var hos farmor provade jag hennes hörlurar som man kan både lyssna på tv:n och radion med. Jag tyckte om att ha på mig hörlurarana när det var tyst, när någon pratade ville jag inte ha på mig som längre. Farmor var som vanligt fint klädd och hon hade pärlor runt halsen.   Pappa köpte med sig fin lunch till oss alla: laxqueneller med chablisås och potatismos från hallarna. Alla utom jag blev glad. Jag smakade två tuggor med sen fick det vara nog. Farmor kokade ris till mig som jag med glädje åt upp. När vi kom hem på kvällen fick jag för första gången fiskpinnar och det var riktigt gott!   Farmor och jag spelar kort. Farmor visade mig vad hjärter, klöver, spader och ruter var.   Borta! Trollar lite för farmor.   Det uppskattas alltid. Farmor och jag tände stearinljus och jag fick lära mig att släcka ljusen med en ljussläckare som var guldfärgad. Den kvävde lågan och ljuset slocknade, mycket faschinerande tyckte jag. Farmor har en liten fin ballkong som är högt uppe bland molnen. Där satt vi ett tag och då berättade farmor att hon bor uppe på taket. Sedan sa hon att hon bor precis under taket. Jag förstod inte riktigt vad farmor menade för alla bor ju under ett tak. Sedan såg jag flera stegar på taket och då berättade farmor att det är sotare som klättrar på stegarna när dom ska sota skorstenarna. Jag lär mig något nytt varje dag. Både mamma och pappa var lite trötta för vi hade varit på middag kvällen innan. Tur att farmor har mig som var mycket piggare och roligare att vara med. När det var dags att gå gav jag farmor en kram och sa: ses snart igen!

Kram till alla från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards