Alla inlägg den 4 september 2011

Av Carl - 4 september 2011 17:52

I går var jag på stan och hade så roligt. Först åkte jag häst och vagn.   Jag åkte hela Storgatan fram och tillbaka. Det luktade häst och alla tittade när jag kom åkandes. Hästen hette Hasse och var lugn och snäll.   Efter häst turen löste vi biljetter till en åktur med brandbilen. Mormor och jag skulle åka tillsammans. Innan vi åkte brandbil åt vi lunch och red på alla drakar som finns i stan. När kl var 15 gick vi till brandbilen och mormor och jag satte oss och väntade på avgång. När vi precis skulle åka iväg sa jag att mamma måste följa med. Mamma hade tänkt gå en sväng på stan när vi åkte men det gick jag inte med på. INTE UTAN MIN MAMMA! Alla biljetter var slut och brandbilen startade. Då sa en snäll farbror att mamma fick åka med utan biljett och att jag kunde sitta i mammas knä. Alla nöjda och glade och resan startade.   Laddar med lite dricka innan vi åkte iväg.   Brandbilen var från 1953 och har gått 800 mil.   Åkturen tog 30 minuter och en guide berättade om stadens historia. För länge sedan fanns det 40 sågverk runt staden och ekonomin blomstrade. Staden kallades för lilla Amerika men när betongen kom fick alla sågverk utom ett läggas ner. Mamma och mormor tyckte att det var intressant att lyssna. Jag var bara faschinerad av brandbilen. Vilken dag!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards