Alla inlägg den 12 september 2011

Av Carl - 12 september 2011 22:26

För min pappa är älgjakten över för i år och för min morfar har den just börjat. Första jakthelgen blev lyckad (inte för älgarna..) Första dagen blev det en älg och andra dagen blev det en älg till. Vi åker till Stockholm till helgen och morfar åker upp till Jämtland för att stycka. Pappa är full av nya intryck av helgen och ser framemot nästa höst. Morfar vill att jag ska följa med och "ta över" jakten men än så länge är jag lite väl liten för det.    Än så länge stannar jag hemma med mormor, mamma och katten Blossom

Kram från Carl

Av Carl - 12 september 2011 10:15

Om någon var intresserad av vad min pappa gjorde i helgen så var han på älgjakt. Långt in i de Jämtländska skogarna satt pappa och morfar på älgpass.   En sådan här stor älg sköts inte men en älgtjur blev det ialla fall. Pappa och morfar klev upp kl 05 båda dagarna och satt på passet till lunch. Efter lunch fick de ut igen. Pappa var trött men han tyckte att det var riktigt spännande att följa med. När jag blir större ska jag också hänga med ut i älg skogen. Än så länge får jag bara prova hörselskydden och radion.    Jag fick som ni förstår inte följa med. Jag var hemma och ränsade ogräs istället.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards