Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Framme i Surin

Av Carl - 26 september 2011 16:00

Nu är vi här igen, eller ska jag säga hemma igen? Jag vet inte riktigt men hur som helst är jag jätte glad. Vi stannade först i bangkok ett dygn för pappa slog till och köpte en bil. En vit, stor och fin bil. När pappa var iväg och tittade på bilen gick jag upp till poolen.

Vid poolen beställde jag en frukt tallrik med mango och vattenmelon. Det var så gott och jag åt upp allt i ett naffs. Jag kände att jag ville ha mer frukt och sa till mamma att jag ville ha mer. Då sa mamma att jag måste gå till servitrisen och säga "one more, thank you" Det gjorde jag och vips fick jag en till frukt tallrik. Nästa dag flög vi vidare till phuket och det första vi gjorde var att åka upp till villan. Vi skulle titta på dom två nya byggena men jag sprang fort, fort upp till villan och gick rakt in i huset. Det var tre familjer från Australien som hyrde huset och dom tittade nyfiket på lilla mig som kom inspringande i huset. Wat "villa mani" kom och hälsade mig välkommen tillbaka och tog med mig ner till maid planet. Till min stora glädje fanns där en fin kanin. Jag bar runt på kaninen och ville inte åka därifrån. De Australienska familjerna undrade vilka som var utanför huset för personalen sprang ut med en bricka med juice glas. Australienarna kom ut och hälsade och blev så glad att få träffa oss. Dom böd in oss på en drink och ville prata en stund. Inte mig emot, jag tyckte det var så roligt att vara tillbaka. När det var dags att åka sa jag bye, bye och tyckte att det var lika roligt att komma till lägenheten. När det var dags att sova somnade jag på 2 sekunder. I dag har jag haft en underbar dag. Först badade jag poolen och sedan gick vi till stranden och åt mat.   Efter maten spelade jag fotboll med servitören.  Det var så jätte kul! Jag tror att jag gjorde flera mål. Plötsligt hörde jag hög musik och trummor. Då kom ett karavantåg gåendes på gatan.     Jag vet inte vad det var dom firade men dom hade ett träd som dom sammlade in pengar på. Jag hängde en liten sedel där.  Kanske fick jag önska mig något. Ni kan aldrig ana vad jag önskade mig... Vi får se om det slår in.

Stor kram från Carl      

 
 
Ingen bild

gammelfaster Anita

26 september 2011 21:45

Carl, så skönt att allt gott bra, o att du känner igen dig, trots ett långt sommarlov här.
Kram Anita

 
Ingen bild

mormor

27 september 2011 19:00

Carl, hoppas att du kommer att trivas i skolan, du ska ju flytta upp en klass. Det var väl skoj att träffa Wat och Bat igen. Har dom kvar den lilla hunden? Tror att Blossom längtar efter dig. Det är ju ingen som jagar henne nu.
Ha det så gott och hälsa mam och pap
Kram mormor

 
farmor

farmor

28 september 2011 09:55

Hej Carl! Roligt att du känner igen dej och ser ut
att trivas jättebra. Spännandee få höra vad du
kommer att tycka,när du börjar skolan.
Nog är det härligt med en varm pool att hoppa i,
nu kan du träna att simma,så du blir riktigt duktig. Grattis till nya bilen,den är väl
fyrhjulsdriven,så den tar sej uppför berget?
Hälsning och kramar till er alla tre.Din Farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards