Direktlänk till inlägg 10 december 2011

Brrr, kallt! Men var e snön?

Av Carl - 10 december 2011 06:11

Ja, då är man hemma igen då. Den långa resan gick bra men det är tröttsamt att resa långt. När vi åkte taxi från Arlanda var det snöblandat regn och det var så fint, tyckte jag. Det var första gången jag såg snö på riktigt och jag utbrast: Christmas! Sedan somnade jag och vaknade när jag satt i vår bil påväg till vårat nya hem. Stället där jag bor nu, sedan igår är jätte fint. Allt är nytt, fräscht och luktar gott. När jag gick in och tittade visade mamma och pappa mig mitt rum och jag tyckte genast om det. Jag har ett fönster och genom fönstret ser jag en liten sandlåda och en gräsmatta. Vårat nya hem var helt tomt när vi kom men nu har vi iallafall sängar, leksaker, kaffemaskin och mat. Det kommer man långt med. 

Nu har jag en fråga: var är snön, och när kommer den hit?

Jag har köpt varma kläder i Shanghai för att kunna rumla runt i snön med men det är ju bara kallt och inte en snöflinga där ute nu. Känner mig lite otålig men den som väntar på något brukar få vänta. Antar att många är glada att slippa snön med tanke på hur mycket snö det har varit de senaste vintrarana. 



I dag kommer det möbler hit och på måndag ska vi åka och hämta mer saker. Det blir bra det här, tror jag. Snart är det färdigt och allt är på plats. I morse vaknade jag 01.45 och gjorde mitt bästa för att somna om men det gick inte. Klockan var då 07.45 i Thailand och då är det dags att kliva tycker jag. Jag var hungrig, törstig, bajsnödig, leksugen, pigg och nyfiken. Allt på samma gång! Vi har inte så många lampor så mamma tände ett ljus i mitt rum och det var mysigt. Jag fick tag på tändaren och tände det med ett klick. Då sa mamma att man får absolut inte tända eld på något för då kan vårat hem brinna upp och då har vi ingenstans att bo. Jag svarade: då kan vi bo hos mommo och moffa! Det finns en lösning på allt.

Jag undrar också hur min lilla fina katt har det. Lilla katten som bestämde sig för att bo med mig. Varje morgon stod hon och jamade utanför min dörr och ville komma in och äta mat. Efter maten la hon sig och gick bara ut när hon behövde gå på toa sedan kom hon tillbaka in igen och sov. Vad händer med henne nu då? Jag döpte henne till Samantha och när jag kommer tillbaka till Phuket ska jag leta reda på henne. 

Nu ska jag pyssla lite till.

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

12 december 2011 16:38

Ja du Carl,man kan varkligen undra var är snön? Detnär väl så att den är kvar uppe bland molnen och trivs där,vädret är så svårt att förstå sig på.Men ett vet vi att norra halvan av Sverige har snö
så när du kommer till Sundsvall kan du åka skidor,Skidutrustningen
är klar ich väntar,har jag hört av din mormor.Du har det allt bra du,Carl.Men först skall vi ses i Stockholm,väl mött.Kram din Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

12 december 2011 22:42

Carl! Du frågar var snön finns. Den finns här! Snön ligger så vit och fin. Det blir säkert en glad överraskning för dig.

 
Mita

Mita

17 december 2011 07:34

Du får åka upp till Mormor så får du snö!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards