Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Kälke är kuuul!!

Av Carl - 28 december 2011 19:40

 

Jag fick många julklappar, bla en kälke. Det är riktigt roligt att åka kälke, tycker jag. Först drog mamma och mommo mig hela vägen till kälkbacken och sedan fick jag åka nerför backen, helt själv.    

Fortare, fortare! ropade jag. Tjohej, se upp i backen, här kommer jag.      

Vid kälkbacken finns ett litet hus och en eld där man kan torka blöta handskar och grilla korv. Jag tyckte att det var mysigt att sitta där och fika. Pappa och moffa kom efter ett tag och tittade när jag åkte fort nedför backen. Jag lärde mig snabbt att bromsa när det gick för fort. Jag lärde mig också att hoppa med kälken på ett litet hopp som fanns mitt i backen.  

Här ser ni mig med snögubben som min pappa och jag gjorde. Bilden kom på sed men ni ser väl att det är jag och en stor snögubbe? Det är pappas mössa och min halsduk som han har på sig. När stormen kom hit blåste han omkull och gick sönder. Som tur var blåste inget träd ner på huset och inte på sommarstugan heller. Mammas kompis hade mindre tur. Hon blev utan el och vatten i 3 dagar. Hon fick elda i vedspisen och sova i varma kläder. Stackars henne! I dag har jag varit ute och handlat med moffa, mommo och pappa. Det gick bra förutom att jag snavade på en matta på MediaMarket och skrapade näsan. Jag föll rakt på näsan!!! Jag grät inte, jag sa som jag brukar: de gick bra. Det brukar för det mesta gå bra när olyckan är framme för mig, peppar, peppar. Snart är det nyårsafton och på nyårsdagen åker vi mot Stockholm igen. Tiden går så fort, så fort.

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

30 december 2011 10:59

Hej Carl! Du ser ut att trivas riktigt bra i snön.Det var en riktigt
fin snögubbe du och pappa gjort,synd att den skulle blåsa sönder.
Den hårda blåsten har tydligen gjort stora skador på många håll.
Jämtland har drabbats ganska hårt bl.a
Hos en kusin till din pappa,Helen,blåste hela taket av på ett uthus,
även på rätta huset blev taket skadat.Stackars henne,mycket jobb få
allt återställt.
Välkommen till ett Stockholm utan snö,men med gröna gräsmattor!
Varma hälsningar till er alla 5 med en önskan om ett lungt och
gott slut på det gamla året och en god början på det nya.
Kram från din Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards