Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Barnensdag idag!

Av Carl - 14 januari 2012 16:53

I dag har det varit barnensdag här i Thailand. Det har firats ordentligt på olika platser runt om. Jag valde att fira på Surin beach med mamma och "villa mani". Vi åkte till beachen och jag var så nyfiken på vad barnensdag kunde vara för något. Jag blev inte besviken för det var riktigt roligt med alla små karuseller och ballonger.

 

Många fina ballonger fick jag och balloger går alltid hem hos mig. Det är Villa mani ni ser bakom mig, hon kom med ännu fler ballonger till mig.

 

Det fanns några karuseller som jag åkte också. Den som ni ser här på bilden har ingen motor utan är en handriven karusell. Han som ansvarade för karusellen eller någon frivillig fick helt enkelt snurra på oss barn som satt i elefanterna. Efter några minuters åktur stannade elefanterna och nästa gäng fick sig en åktur.

 

Roligast var ändå hoppborgen. Jag var helt genomsvettig när jag mot protest tvingades lämna den. Killen som satt i hoppborgens entre´blåste i visselpipan och då var det meningen att alla barn skulle lämna hoppborgen och låta de köande barnen få gå in och hoppa. Första gången killen blåste i visselpipan låtsades jag att jag inte hörde och inte förstod. Alla barn utom jag gick ut och nya hoppglada barn kom. Jag fortsatte att hoppa tills nästa gånga jag hörde visselpipan. Då försökte jag gömma mig men det gick inte, mamma sa med bestämd röst att nu var det dags att gå och äta lunch med pappa (sen lunch på beachen). Roligt var det och det var kul att jag lyckades dubbla min tid i hoppborgen.

Kram från Carl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards