Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Nytt litet, gulligt hem

Av Carl - 23 januari 2012 04:08

Sådär ja, nu har vi flyttat in i nya hemmet. Flytten gick bra och jag trivs mycket bra. I morse gick mamma och jag till min skola. Det tog 12 minuter. Jag åkte i vagnen annars hade det tagit 45 minuter att komma fram. Jag springer och busar så mycket på skolan så det är bäst att spara på krafterna, tänkte jag.

 

Pappa är glad att bilen kan stå under tak och jag är glad för allt. Första dagen vi var här kom det en valp pojke och hälsade oss välkomna hit. Nu sitter han och väntar på mig när jag kommer hem och vill busa med mig jämt. Valpen bor snett mittemot oss men han verkar vara ute mest hela tiden. Ni får se foto på honom senare. 

Här ser ni mig vid clubhuset. Förutom poolen finns ett pyttelitet gym, bastu och ett biljardbord.  Ja, så har jag det. Hur har ni det där hemma då? Hänt något jag behöver veta? Jag är rätt nyfiken och frågar ofta om er ska ni veta. 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

23 januari 2012 10:29

Grattis till nya hemmet,som ser riktigt bra ut,verkar lite lagom stort.Var ungefär ligger det? jag känner ju till lite om Kamala och
Surin f.ö inte mycket.
Bra att inte behöva ta bilen till skolan,att kunna gå är enbart
nyttigt.
Nu har vintern kommit,inte med sträng kyla men med snö,här har jag
minus3,idag,ganska lagom.
Elisabeth har lovat komma med bilen,så vi skall ta en sväng och
utråtta en del ärenden åt mej,jättebra.
Igår blev jag hämtad av Äldrekontakt för utflykt till Edsberg där
en 25årig ung flicka tog emot i sitt hem och bjöd på gott hembakat.
Visst är det Fantastiskt att ungdomar ställer upp för oss gamla?
Önskar ER lycka till och god trivsel i nya hemmet!
Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Mita

Mita

24 januari 2012 20:50

Hej Malin
Jag sitter just nu och försöker att hitta en resa till Phuket och undrar om du kan rekommendera något billigt boeende, vi är inte kräsna, bara det finns säng, dusch, toalett och en nice nudelfrukost att tillgå!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Carl

25 januari 2012 13:21

Hej, om ni ska köpa flygstolar kan ni kolla på Latestays.com dom har hotell 2v framåt som man kan boka. Var på Phuket vill ni helst bo?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards