Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Carl - 31 januari 2012 04:32

I söndags när min pappa fyllde år hände det mycket på en och samma dag. Dagen började med fika på säng och pressent, såklart. Jag sa happy birhday, pappa! Efter frukost åkte jag och mamma iväg till en välgörenhetsgala som ägde rum på min gamla skola. Jag fick börja med att leka en stund i kid´s club och tyckte det var så kul. Sedan var det dags att prova kläder. Jag hade nämligen lovat att delta i en modevisning för barn, en fashion show som det heter. Kläderna satt perfekt, storlek för en 5-åring. Två ombyten skulle alla barna ha och alla var nöjda med sina kläder. Vi övade en gång och det var inte svårt, lätt som en plätt. Pappa var på möte men han kom i god tid innan visningen började.     

Alla tjejer blev till fixade innan visningen och bara för att det skulle vara lika så fick vi killar också lite ompyssling. Några sekunder räcker för oss killar. Hatten som jag har på min är min egen. Första kläderna var cowboy inspererade och då tyckte jag att min cowboy hatt skulle passa bra till, och det gjorde den.  

Här ser ni mig precis innan visningen börjar. Koncentrerad och uppklädd, kan man säga. Alla barn hade lite fjärilar i magen men vi var samtidigt förväntansfulla och tyckte det var spännande.   

Jag fick hålla en större flicka i handen när vi gick och det kändes bra, plus att hon var ju så söt också. 

Vi gick in först och "öppnade visningen" som dom sa.

 

Jag hade ätit chokladkex och hade choklad runt munnen som torkades bort innan det var dags att börja. Vi gick tillsammans hand i hand hela vägen och en fotograf tog kort så det smattrade.  

Här står jag ombytt och klar i dom kläder jag skulle visa andra vändan. Tjejen som jag gick med var inte färdig lika snabbt som mig. När vi var klara med visningen var jag lika snabb att ta av mig kläderna men då var det dags för final! Jag skyndade mig att ta på mig kläderna igen och alla barn fick stå tillsammans och vara med på ett grupp foto.  

Då var det över och alla tyckte att vi hade varit så duktiga. Den enda som hade bjudit publiken på skratt, helt omedvetet var jag. Det kändes som byxorna höll på att fara av mig så jag försökte dra upp dom när jag gick in första vändan. Det såg tydligen väldigt roligt ut för alla skrattade. Kanske såg det ut som det kliade i rumpan. Ja, ja det bjuder jag på. När välgörenhetsgalan var över åkte vi till Bliss och träffade några kompisar.  

Jag beställde in en svalkande jordgubbsmilkshake och satte mig i skuggan.  

Jag pratade om dagen och kände mig nöjd och belåten.  Pappa och jag låg i en fotölj och njöt av eftermiddagen. Jag spelade ett spel på mobilen och slappade en stund. Pappa fick en liten vanilj och gräddbakelse och vi sjöng för honom.   

Sedan tog jag på mig badbyxorna och badade både i poolen och i havet. Det finns inget skönare än att ta sig ett dopp när man känner sig varm och svettig. Sedan sa vi hej då till våra vänner men vår dag är inte slut ännu. Den här bloggen börjar bli jätte lång nu så jag tror det är bäst att jag fortsätter i morgon. Det blir så när det händer mycket på en och samma dag.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards