Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

Mycket trogna vänner

Av Carl - 3 mars 2012 10:05

Dagens bilder är från stranden. Jag vet inte vad tjejerna och killarna bakom oss höll på med men mamma sa åt mig och Cola att stå där och då gjorde vi det.   

Cola och Lilly hänger hos oss hela tiden och jag har blivit van att ha dom omkring mig. Det är så roligt men det besvärliga är att dom vill följa med mig ÖVERALLT. Om vi tar bilen så går det bra för då kör vi ifrån dom men att tro att man ska kunna gå någonstanns utan dom är omöjligt. På morgonen följer dom med mig till skolan och kommer och hämtar mig när jag slutat. För några dagar sedan hände något annorlunda och oväntat. Hela gänget & jag som består av mamma, Lilly och Cola gick som vanligt till skolan. Efter att mitt gäng sagt hej då till mig skulle mamma ta en långpromenad med Susanna, en klasskopmis mamma. Susanna hade bilen och föreslog att hundarna kunde få skjuds hem så slapp mamma gå hem med dom och sedan skulle mamma och Susanna fortsätta till stranden och börja sin lååånga promenad. Idee´n var jätte bra förutom att Lilly vägrade hoppa in i bilen. Lilly är en fd soidog (gatuhund) och är inte van att åka bil. Mamma och Susanna var så säker på att Lilly skulle gå hem för det är bara ca 300 m till gaten till området där vi bor. Cola blev hemskjudsad, avsläppt och ifrån körd för nu skulle Susanna och mamma ut och gå. När mamma senare kom hem hade Lilly inte kommit hem ännu. Mamma väntade och undrade vad som hade hänt när klockan gick och ingen Lilly syndes till. Cola och mamma tog en promenad till skolan på eftermiddagen för att hämta mig. Mamma var rädd att Lilly skulle ha blivit påkörd eller att något hade hänt henne. Kan ni gissa vad som hade hänt med Lilly? Inget, absolut inget hade hänt henne. Lilly valde att sitta utanförskolans grindarna och vänta på mig. I 6 timmar utan vatten i värmen satt hon där och väntade.Vilken trogen vän jag har fått.

Kram från Mr Carl

 
 
farmor

farmor

3 mars 2012 22:02

Ofattbart att en f.d.gatuhund kan bli så tillgiven,hon måste
tycka jättemycket om dej och trivas i ditt sällskap. att troget vänta på dej,var du kvar på skolan?
Din storasyster Sophie ringde mej idag och det var roligt,vi pratade länge.Hon ska ju börja plugga nu,tänker så småningom
på vidare utbildning.Det tycker jag är bra gjort,bättre sent än aldrig.
Hej så länge,kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards