Direktlänk till inlägg 8 april 2012

Rolig vecka med Karro

Av Carl - 8 april 2012 17:04

Karolina har varit här i en vecka nu men tyvärr var hon tvungen att åka hem igen i kväll. Jag ifrågasatte flera gånger VARFÖR hon måste åka hem och Karro skyllde på jobbet och hunden som väntade. Jag tycker det lät som bortförklaringar men om hon nu måste åka, så måste hon. Vi hann med mycket roligt på den här veckan som hon var här. Vi har varit till stranden, busat i poolen och på fest på min skola.

 

Festen på min skola var super rolig. Vi firade förutom att det var påsk, att vi fått tillstånd från myndigheterna att kalla skolan en riktig skola. Det firades med ett hopp slott som vi fick spruta vatten i och en stor BBQ. Till min stora glädje kom Timbalee och hans mamma också till festen.

   

Innan festen var jag till en lokal frisör här i Kamala och klippte mig. Frissan tyckte att jag hade så fina lockar. Nu när jag klippt mig blir mitt hår om möjligt ännu lockigare än förrut....

   

I dag firade vi påsk med en brunch på Twin palms. Pappa följde inte med för han tyckte att han fått för mycket av det goda nu på slutet. Min pappa har blivit så hälsosam och tänker på vad han äter. Pappa har gått ner flera kilon i vikt och är ute och springer flera gånger i veckan. Jag tog med mig mamma och Karro till brunchen och vi åt och drack mycket gott. 

Efter brunchen åkte vi till Bliss beach club och myste en stund. Karro var tyvärr tvungen att säga hej då och ta en taxi till flygplatsen, mamma och jag stannde och tittade bla på en liten elephant som gick förbi. Pappa kom senare och åt middag med oss och när solen gick ner var det dags att åka hem. Sista bilden är från en kväll som inte jag fick följa med på. Det var när pappa firade framgångarna och bjöd på kalas middag. Jag var hemma med Pie Bat och Villamani och jag tror det var lika så bra för det blev sent och dom var trötta dagen efter...

 

Blonda tjejen på bilden heter susanna och kommer från Finland. Mamma och Susanna brukar gå på promenad ibland men oftast åker dom till Central och shoppar när jag och Leo (hennes pojke) är i skolan. Den här veckan har varit rolig och jag har skrattat mycket tillsammans men Karro. Jag brukar vara lite fräck och låtsas prutta och gapskartta, Karro tycker det är roligt och då skarttar jag ännu mer. I morgon är det måndag igen och jag ska till skolan. Direkt efter skolan ska vi till Malaysia och Kuala Lumpur på en min semester.

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

9 april 2012 15:36

Förstår att du varit upptagen,har saknat dej på bloggen.
Har försökt ringa din mormor,ända sen hennes födelsedag,
men inte fått svar,kanske är dom i sitt fritidshus? Får
försöka igen efter helgen.
Hälsa pappa att jag blev jätteglad,när jag hör,att han
tänker på sin kropp!Hoppas han fortsätter,så är han slank
när ni kommer hit.Stor kram.Din Farmor.

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards