Alla inlägg den 17 april 2012

Av Carl - 17 april 2012 08:50

Den här veckan är jag ledig från skolan för vi har ju firat nyår här. Har man skollov så gäller det att hitta på saker att göra. I går åkte jag hem till Leo och hälsade på. Vi lekte och åt lunch men roligast av allt var när jag träffade en katt som Leo brukar mata.

 

Jag gillar verkligen katter och det är sällan katter ogillar mig. Leos mamma hämtade en stor skål med tonfisk som vi fick ge katten. 

 

När katten hade ätit blev den trött och då måste man vara tyst. Jag sa bye bye till katten och gick in och tvättade mig ordentligt. Det måste man göra när man tagit på främmande katter. Efter lunchen åkte jag till clubhuset där vi bor och badade i poolen. Tyvärr kom jag på att jag skulle klättra bakom pool baren. Jag tappade greppet och rasade med en smäll rakt ner i stengolvet på rygg och slog huvudet illa. Det gick inte hål men det blev en ordentlig smäll. Jag ville ligga ner och var mycket ledsen. Mamma och pappa hjälpte mig fort hem och mamma läste på Internet att om jag kräks måste jag fort till sjukhuset. Vila och sova är bra men jag måste väckas ibland för att se att jag inte var medvedslös! Villamani och Ey var hemma hos oss när vi kom hem farandes och dom blev mycket oroliga över mitt tillstånd. Min vän Pie But kom snabbt på sin motorcykel och hade köpt en crem som jag skulle smörja in huvudet med, där smällen tog alltså. Jag hade hunnit somna innan han kom men jag blev glad när jag 6 timmar senare klev upp och fick höra att han kommit till mig.

   

Så här synd var det om mig. Jag som aldrig vill sova på dagen tvärslocknade och ville inte vakna. Jag blev iallafall väckt med jämna mellanrum men somnade om på en halv sekund. Sent på kvällen gick jag upp och åt lite men sen ville jag gå och lägga mig igen. I dag mår jag bra. Jag har inte ont i huvudet men jag är trött. Konstigt nog minns jag inte riktigt vad som hände.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards