Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Carl - 18 maj 2012 04:52

 

Jag passade på att ta en långpromenad på stranden när det var strålande sol och uppehåll i regnandet. Jag gick och gick och tillslut kom jag fram till en stor tavla med en karta över Kamala. Jag studerade kartan noga och visade sedan vägen hem.

 

Här är vi nu och där bor vi, berättade jag. Kartor är något jag gillar, det har jag fått från mormor. Hon tycker också mycket om kartor. En karta är alltid bra att ha för då har man koll på läget. Vi åt lunch längst bort på stranden och sedan gick vi hela vägen tillbaka och där hittade jag ett hus som var tillsalu. Cola & Lilly ville flytta in direkt!

 

Kanske det här skulle vara ett mysigt ställe att bo på? Mitt på stranden! Jag drömde mig bort ett tag men sedan bestämde jag mig för att det är bättre att bo där vi bor redan. Tänk så mycket sand det skulle bli inne hela tiden.

I dag är det fredag och nästa vecka är min sista vecka på skolan. Jag har fått hälsat på en trappa upp på skolan där man går från att man fyllt 4 år. Det var mycket roligare än att gå där nere. Nu har alla mina kompisar fyllt 4 år och jag är själv i min grupp med en massa små barn... Inte så roligt längre. När jag kommer tillbaka i september ska jag gå i gruppen som håller till en trappa upp, tack och lov. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards