Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Hemma igen

Av Carl - 29 maj 2012 21:13

 

Ja, nu är jag hemma igen.Vi kom hem i söndags och resan gick ovanligt bra för oss. Ingent strul och trassel påvägen utan full fart hem, helt enkelt. När vi kom hem upptäckte vi att internet inte fungerade och då kan man heller inte se på TV. Vi som pratat om Bollibompa och andra bra program som vi skulle se. Telia kunde inte hjälpa oss via telefon och skulle skicka någon som ska laga. Imorgon ska det tydligen komma en kille och försöka hitta felet. Mamma har problem med sitt mobilabonemang och får inte igång mobilen. Om vi hinner i morgon ska vi till en Telia butik och ordna till det här. Konstigt, men sånt här strul har vi inte i Thailand. Nog om detta. I går åkte vi runt och letade soffa till altanen, soffbord, utematbord, stolar och kruka. Vi hittade jätte fina möbler så idag hyrde vi en liten lastbil och for runt till alla olika ställen och hämtade upp allt vi hittade igår. Det tog hela dagen. Nu står allt på alltanen och i morgon blir det till att skruva. Det roligaste som hände igår och idag för mig var en timme i IKEA`S lekhörna, Småland. Det tar på krafterna att flänga runt. Största kraftansträngningen var när mamma och pappa skulle försöka få utematbordet av betong på plats....Jag blev beordrad att gå och sätta mig och inte komma ivägen med tanke på vad bordet väger. Fint blir det iallafall, när det blir klart. I morgon ska vi ta det lite lugnare och jag har blivit lovad en överraskning!

Kram från Carl


 
 
Ingen bild

mormor

30 maj 2012 08:00

Grattis på födelsedagen!
Ledsen att vi inte kan fira med dig idag, för idag är det nämligen morfars sista dag på jobbet! Men när vi ses så firar vi din dag en gång till. Hoppas att ni kan skruva ihop alla möbler för det kommer väl gratulanter idag och då kan det vara skönt att få sitta på er fina altan med den magnifika utsikten.
Grattis än en gång önskar mormor. Morfar hälsar också.

Carl

30 maj 2012 22:23

Tack, ha så trevligt på kryssningen.
Kram

 
farmorcarli

farmorcarli

30 maj 2012 09:17

Stort GRATTIS på 4-årsdagen! Undrar hur du tänker fira den?
Förstår att ni flängt runt dom här dagarna för att få ordning
i nya hemmet,men fint blir det säkert.Kram/Farmor

http://carlisurin

Carl

30 maj 2012 12:09

Hej och tack för grattis kommentarer. Jag firar lite lugnt hemma. Här är stökigt och rörigt. Vi ses snart, kram

 
Ingen bild

Isabel med familj

30 maj 2012 18:36

Stort grattis på födelsedagen, Carl! Kram från Isabel, Urban och BrittMarie i Sundsvall. Hurra hurra hurra

Carl

30 maj 2012 19:31

Tack snälla!!!! Kul att ni kom ihåg mig, kram

 
Ingen bild

Storasystet och Jacob

30 maj 2012 20:18

Grattis på födelsedagen lillebroren! Stor puss till dig, har försökt ringa och smsa pappa för att få prata med dig men har inte fått svar. Hoppas du haft en toppen dag puss melina och Jacob

Carl

30 maj 2012 22:22

Tack, tack! Kommer till stan snart, hoppas vi. Ses snart
Hoppas ni har det bra
Kram

 
Ingen bild

Siri med familj

31 maj 2012 23:55

Grattis på födelsedagen och roligt att ni är tillbaka! Vi måste ses snart, kramar från hela familjen till dig

Carl

1 juni 2012 22:30

Hej Siri & Co
Tack, ja det är klart att vi ska ses. Det är ju dop snart också!!

 
Kaela

Kaela

1 juni 2012 18:53

Förstår att du fyller år idag Carl.
Då vill jag bara sälla mig till gratulanternas skara och ge dig en stor grattiskram på fyraårsdagen!

http://kaela.bloggplatsen.se

Carl

1 juni 2012 22:29

Tack, ja det stämmer jag fyllde år igår och åt tårta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards