Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Carl - 13 juli 2012 19:30

Nu är jag hemma i Stockholm några dagar men snart åker jag upp till mormor & morfar igen. Anita och Gunnar har varit och hälsat på mig och då fick jag fina blommor som Anita plockat från tomten. Visst är dom vackra?

 

Jag har alltid tyckt om blommor och luktar på blommor så ofta jag får chansen.

 

Kan det finnas någon som inte blir glad av blommor?

Blomsterkramar från Carl

Av Carl - 13 juli 2012 14:24

När jag var hos mormor & morfar gjorde vi en dagsutflykt tillsammamns. Vi åkte efter Indalsälven och stannade och besökte Lidens gamla kyrka. Det var en mycket gamal och vacker byggnad.

 

Färden gick sedan vidare till Vättaberget. Där fanns en hembygdsgård med en restaurang som vi åt lunch på. Sedan tittade vi på den vackra utsikten, 209 meter över havet. På vintern kan man åka skidor i slalombacken.



 

Nästa stopp blev hos min gammel mormors & gammel morfars hus. Dom två är döda sedan länge men huset står kvar. Det är inte första gången jag är där, minst två gånger tidigare har jag besökt deras hus. Vi susade vidare och nästa stopp blev på Österströms värdlshus. Där blev det saft och morotskaka. Sist men inte minst svängde vi förbi graven där gammelmormor & gammelmorfar ligger begraven. Det var en fin utflykt vi gjorde. Sedan åkte vi hem och åt lax.

Kram från Carl

Av Carl - 13 juli 2012 00:43

 

Jag har varit och hälsat på min och min pappas släkt i norr. Det var intressant och roligt. Min farmor var också där och vi träffade pappas mostrar, kusiner och mina tremänningar.   

Här är mina tremänningar Max och Olov. Kul att hänga med två killar. Vi spelade på mobilerna och hade trevligt.

 

Det skulle vara loppis i byn och vi var där innan den startade och då hittade jag en fin keps. Det var pappas moster Doris mans keps. Jag fick den!

 

Jag tycker att kepsen passar bra till mina simglasögon.

 

Där loppisen skulle vara brukade det för länge sedan vara bio. Vi gick till filmrummet och tittade. Där fanns den gamla projektorn kvar.

  

I byn bodde även tre fina hästar. Här ser ni två av dom. Jag blev stormförtjust i den brun/vita. 

 

Här ser ni några av alla jag träffade. Tack för en fin vistelse. Det var en upplevelse ,som Doris sa.Tack och hej då för den här gången.

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards