Alla inlägg under augusti 2012

Av Carl - 1 augusti 2012 11:45

 

Nu har jag varit i Stockholm några dagar och då tog jag båten till Grinda. Det ser ut som det är jag som kör men pappa sitter en trappa upp och rattar. Vädret var kanon fint och fåglarna kvittrade för fullt. Den korta resan gick bra och vi fick en fin plats i hamnen. 

 

När mamma och pappa kom hem från semestern fick jag bland annat en T-shirt. Precis likadan som pappa har. Det tyckte jag var kul.

 

Jag är lika som pappa, sa jag när vi tog på oss jeansshortsen. Mina shorts fick jag av Melina, Max och Jakob förra sommaren. Tur att det finns knappar så att man kan göra dom större när man växer. Dagen led mot sitt slut och avslutades med en vacker solnedgång. 

 

  

Jag köpte ett metspö och en burk mask på Grinda. När vi kom hem till vår hamn provade jag min fiskelycka. Det "kokar" av fisk sa jag. Det var lite svårfiskat för det är mest strömming och dom hugger inte så bra på mask. Kanske morfar kan komma och fiska strömming med mig? Jag drog upp två små aborrar och tre små strömmingar. Helst ville jag ge dom till katten Blossom men det skulle bli för bökigt så jag släppte tillbaka dom.

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards