Alla inlägg den 19 september 2012

Av Carl - 19 september 2012 08:15

När jag var hos mormor och morfar plockade vi äpplen som vi tog in och gjorde juice av. Det var enormt roligt att göra juicen men den var för sur för att drick, tyckte jag. Mamma tyckte det blev jätte god och godare blev den när jag blandade i pressade appelsiner. 

   

Jag jobbade på bra och hade roligt. Mormor, jag och Marianne åkte till Mariannes barnabarn Eriks dagis och hämtade Erik. Jag och Erik matade fåglarna i Sidsjön och lekte i lekparken. Det var super roligt! Innan jag satte mig på tåget upp till mormor och morfar köpte jag ett par solglasögon på Centralen. Jag tyckte att dom var supersnygga. Dom lämnade jag hos mormor och morfar för jag kommer ju snart tillbaka. 

   

Visst är glasögonen coola? Kepsen är morfars, den vann han i en boultävling för många år sedan. Till middag blev jag bjuden på älgfile´och potatisarna som jag satte i sommras. Det blev många fina och goda potatisar. Jag var inte där själv och kunde ta upp dom eller "skörda" som det heter. Men jag hjälpte till att äta upp dom!

 

   

Morfar och jag fick en liten stund för oss själva på bron. Vi satt och pratade om allt möjligt. Morfar åkte sedan till skogen och älgarna. Ta lite ledigt i vinter och kom och hälsa på mig. Ni har så mycket att göra och behöver vila i solen.

 

Hej då och kram från Carl

 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards