Alla inlägg den 29 september 2012

Av Carl - 29 september 2012 06:27

Idag ska jag ut och leta efter Cola. Vi har frågat runt efter honom och jag har fått veta att en tysk dam har tagit hand om honom. Den tyska damen hade träffat på Cola på stranden dag efter dag och gett honom mat. Hon hade tillslut tagit med honom hem men hon har inte möjlighet att ta hand om flera hundar för hon har redan 3 st. Jag gav Cola ett reflex halsband så han ska synas när det är mörkt ute. På det halsbandet sitter en liten Svenska flagga eftersom halsbandet är från Sverige. Tyska damen har frågat runt om någon vet var Colas ägare är och den lilla flaggan gav väl henne en ide om att gå till det Svenska bageriet som finns här. Igår kväll var vi på invigning hos Svenska bageriet för dom har öppnat i en större lokal. Vi frågade personalen om dom hört något om Cola för han och jag har varit på bageriet många gånger och dom känner till Cola och hans mamma Lillys historia. Personalen berättade då att en tysk dam har frågat dom om dom känner till den svarta hunden med svenska flaggan. Klart dom gjorde det och dom tipsade henne att gå till området där vi bor. Damen tog kontakt med hon som ansvarar för området och hon ringde till Tim, en svensk tjej som också bor där för hon tar ofta hand om hundar. Tim sa att det inte var hennes hund och att dom som brukar ta hand om honom är i Sverige. Hon som ansvarar för området har lovat att kontakta oss ifall hon ser den tyska damen igen. Ingen tänkte på att det är en Thai familj som egentligen, från början äger Cola. Men å andra sidan vill han ju inte vara hos dom. I dag ska jag leta efter Cola hela dagen. På bageriet sa dom att damen bor vid stranden. Önska mig lycka till!Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards