Direktlänk till inlägg 7 oktober 2012

Har varit magsjuk

Av Carl - 7 oktober 2012 15:54

I dag mår jag bättre men jag var så sjuk igår och hela natten. Den värsta magsjukan ni kan tänka er. Jag kräktes och hade diare´ i sömnen. Jag var så slut att jag inte ens vaknade när det var dags. Jag kräktes i soffan, sängen i gästrummet och mamma & pappas säng. 17,5 kg tvätt lämnade mamma och jag in på tvätt idag + att vi hemma tvättade 2 maskiner. Det kostar 50 bath/kg att lämna in tvätt här. Då tvättar och stryker dom allt. Lakan, täcken mm lämnar vi in men kläder kan vi tvätta och hänga på tork på baksidan av huset. I dag skulle vi ha ätit brunch med mina kompisar Luek och Sarsh och deras föräldrar men vi ställde in det. Vi gick till stranden istället och tog det lite lugnare. Brunchen vi skulle på har en kids club och ett stort vattenland som vi skulle leka i hela dagen. Så kan det gå om man får i sig en bakterie.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

7 oktober 2012 18:02

Stackars Carl! Det är bra om man tvättar händerna ofta och spec. före maten, så slipper du bakterierna. Men det är skönt att du mår bättre nu. Du får käka brunch en annan dag.
Kram.

 
Ingen bild

Fasterfaster Anita

7 oktober 2012 18:47

Skönt att det verkar gå över så snabbt. Det är bedrövligt att ha det så där. Tur att din mamma inte drabbades samtidigt! Ta hand om er!!!!
Stor krya på dig kram från oss

 
farmor

farmor

8 oktober 2012 10:26

Oj,oj ett sånt elände!Om du tänker efter, kan du då komma på vad du möjligen kan ha ätit som förorsakar magsjukan? Jobbigt för dej och
jobbigt för mamma att ta hand om allt.Tvätta händerna ofta.Hoppas du mår bättre nu.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards