Direktlänk till inlägg 20 oktober 2012

Var på Zoo

Av Carl - 20 oktober 2012 19:22

    

Jag var på Zoo  med skolan för ett tag sedan. Har alldeles glömt att berätta om det. Phuket zoo var väl ok men det kändes lite deppigt. Det var inte sådär fint som det brukar vara på zoo. Vi barn hade bråttom och sprang runt och hann väl inte tänka så mycket på att det såg lite slitet och deppigt ut. Det var spännande att mata elefanten med bananer. Jag köpte banare för 20 bath flera gånger och elefanten tog försiktigt bananerna och stoppade dom i munnen.

 

Jag köpte bananer till en apa också. Apan orkade inte äta lika många bananer som elefanten men han blev glad och åt så mycket han orkade.

 

Jag köpte döda fiskar som jag matade ett djur som såg ut som en mink med. Det djuret blev allra gladast för maten. Minken var så söt när han höll i fisken med framtassarna och smaskad i sig den.

 

Här ser ni min klass när vi sitter utanför zoo och pustar ut. Det var mycket att titta på och dagen gick fort. Vi såg bla en show med en apa. Apan kunde cykla och göra några konster. 

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Max

22 oktober 2012 09:22

Hej Carl! Vad roligt att läsa din dagbok. Vad mycket saker som händer! Ormar, djurpark etc. Här händer det mycket också. På Mallorca. Vi bor i Soller och har varit här nästan sedan du åkte till Thailand. Men snart åker vi hem till Rindö igen. Den 1 november. Här har vi haft varmt och skönt och badat mycket. Mamma har simskola varje dag med mej så nu kan jag nästan simma utan armpuffar. Precis som min kompis Claudia som jag leker med nästan varje dag. Hon bor granne med oss och pratar bara spanska. Jag förstår och pratar lite spanska, men pratar mest svenska med henne och det verkar gå bra med! Jag vandrar med pappa i bergen och våra kompisar Robban och Karin som har varit här en vecka. Mamma drar lillebror Ted i vagnen som är svår att ta med på vandringen i bergen. På fredag kommer min moster och mina kusiner och hälsar på. De ska vara här tills vi reser hem. Det ska bli spännande att komma hem och gå tillbaka till dagis Stannfåglarna. Jag lovar att rapportera till dej hur vi har det där. Det blir tomt där utan dej.. Stor kram från Max

Carl

23 oktober 2012 05:35

Heeeej Max

Kul att höra från dig! Bra att du lär dig simma. Jag simmar hundsim utmärkt i ca 5 m.
Mamma har en bild på dig och mig i mobilen som hon inte får radera för mig. Spara den, säger jag.
Jag pratar ofta om vår skola, alla pratar som där, brukar jag säga. Våra skolfoton måste ha kommit nu.
Jag saknar dig jätte mycket även om det händer mycket här. I dag har jag feber och ligger i soffan.
Hälsa alla, kram från mig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards