Direktlänk till inlägg 23 oktober 2012

Hej o hå

Av Carl - 23 oktober 2012 06:01

Så här kan det se ut här ibland. En man sitter längst upp och agerar mänskligt spännband. Han håller ihop hela lasten alldeles själv. 

 

Skulle du vilja sitta där uppe och balansera? Nä, skulle inte tro det. Bilen vinglade sig fram i backarna och mamma och jag var tvungna att ta ett kort. Hade det här varit min morfars last hade den snurrats fast flera gånger om och vare säkrare än säkrast. Idag har jag feber och ligger hemma i soffan och tittar på TV. Typisk också, Luek, Sharsa och jag skulle på en rolig utflykt i eftermiddag. Vi skulle på "studie besök" hos Soi dog. Det är en organisation som tar hand om hundar som far illa här. Vi får göra det en annan dag iställlet. Jag undrar vad ni gör där hemma? Ni vet allt som händer här och jag vet knappt något.

Kram från febriga mig 

 
 
Ingen bild

mormor

23 oktober 2012 09:47

Hej Carl
Tråkigt att du är sjuk igen. Det var ju inte så längesen du hade kräksjuka. Ta det lugnt och vila upp dig några dagar så kryar du på dig.
Här hemma har vi fina höstdagar. Det är så vackra färger i naturen. Morfar jagade älg i helgen. Jag och Blossom stannade hemma.
Idag är vi bjudna till Aja o Nisse. Dom ska bjuda på rotmos och fläsklägg. Du kommer säkert ihåg dem? Aja och du byggde en ladugård och kossor av grenar och kottar i somras, när vi var i stugan i Jämtland. Du kommer väl ihåg vad ni kallade kossorna för???
Morfar läser annonser om jämthundar, tror att han vill ha en liten valp. Men det kan vara lite svårt att ha en liten valp här. Den kan ju inte gå i vår trapp. Jag vill ju också ha en hund fast av mindre format, ungefär lika stor som Blossom. Vi får se hur det blir med det.
Många kramar från oss till er alla.

 
Ingen bild

Fasterfaster Anita

24 oktober 2012 00:18

Carl, vilken otur du har, sköt om dig ordenligt, så du blir frisk fort!
Här mår vi ganska så bra, ska gå o få den årliga influensasprutan, kanske i morgon, så vi slipper bli sjuka.
Nu är det -2 gr här....Inte min favoritårstid som är på väg. Fick in alla dahlior o pelargoner idag, bara en stor fuchsia står kvar, den blommade så fint så jag hoppades den skulle kunna klara sig några dagar till.
Ta hand om dig nu så du blir riktigt frisk innan du ger dig ut på nya äventyr!
Stor kram på dig o dina föräldrar

 
Kaela

Kaela

24 oktober 2012 07:56

Så trist att bli sjuk när man ska göra utflykt.
Här närmar sig vintern - det kändes idag med bara 2+ ute.
Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

 
farmor

farmor

25 oktober 2012 09:15

Nu berättar jag lite om vad jag gör.I helgen hade jag besök av Lennart,som hjälpte mej med en massa sker.Sen påsöndag efm.var jag med Äldrekontakt till Saltsjöbaden påfika i 2 timmar.måndag till
min husläkare,tisdag till Smärtkliniken för behandling,efter den
blir jag jättetrött och bara vill sova.I går gjorde jag mina månads
utbet.Så blev det en vända till brevlådan och Apoteket,fållade upp 2par byxor,så var den dagen slut.+-0 idag på morgonen.Kram/Farmor-

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards