Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Host, host och hot dog

Av Carl - 29 november 2012 02:43

 

Både idag och igår skiner solen som bara den. Tror det kom en regnskur igår men annars är det kanon väder. Det är bra för bygget och alla turiser. Det har regnat på bra ett tag nu och det är inte bra för bygget, det går långsammare då. Själv ligger jag här hemma och väntar på att bli frisk. Det är inte roligt men vad gör man när orken är slut och kroppen bara vill vila. I går åkte mamma iväg och jobbade ett tag. Arsenia och jag var hemma. Mamma sa åt Arsenia att sluta städa och bara vara med Carl. Vi satt tillsammans och tittade på tecknade filmer på TV:n. Arsenia värmde på en färdiglagad pasta i micron till mig som var under all kritik. Den gick inte att äta. Mamma hade köpt den på Tesco och lagt den i frysen. Jag kom då att tänka på dom fantastiskt goda korvarna som vi brukar köpa på stora Tesco istan och på Central. Jag försökte förklara för Arsenia att jag ville ha korv istället. Jag kunde bara inte komma på vad det hette på engelska. Jag försökte visa med tecknspråk men utan att lyckas. Arsenia var tvungen att ringa mamma och jag sa till mamma vad jag ville ha. Arsenia skrattade när hon visade mamma hur jag hade låtsads ätit korv för att visa. Jag fick mina goda korvar tillslut och var nöjd, man ska inte ge sig i första taget. Vi berättade för pappa när han kom hem och då frågade pappa mig vad korv heter på engelska och då svarade jag sausage men det kan också heta hot dog, sa jag.

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

29 november 2012 09:53

Du har tydligen fått en envis förkylning, sominte vill släppa,nu är det bara vila som gäller,samt att dricka mycket vatten,så du inte blir uttorkad.Det finns väl riktigt vatten att köpa,det är bästa och nyttigaste drycken.Lycka till att fort bli bra Carl!Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

29 november 2012 10:15

Stackars Carl, så jobbigt att få den ena infektionen efter den andra. Har du mycket feber också? Det är bra att du håller dig hemma nu, så kroppen får ta igen sig. Krya på dig fort!
Här har vinterns först snökaos kommit. Runt 0:an, hård vind, mycket snö, på översvämmad mark efter ett intensivt regnande. Låter det inte lockande!
Stor kram på dig o mor o far

 
Mita

Mita

29 november 2012 17:40

Krya på dig nu!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

30 november 2012 15:54

Hoppas ni får en skön helg!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards