Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Inlagd på sjukan

Av Carl - 1 december 2012 03:51

Jag kände mig så risig och orkeslös. Bara hostade och febern gick upp och ner. Det är viktigt att få rätt medicin när man hostar och eftersom jag började se uttorkad ut så bestämde vi oss för att åka till sjukhuset. Tanken var att kolla upp mig, få medicin och sedan åka hem. Arsenia hängde med och henne släppte vi av på stora Tesco i stan. Arsenia skulle gå runt där och titta och sedan storhandla, på vägen hem skulle vi hämta upp henne igen. Nu blev det inte riktigt så. Doktorn som lyssnade på mina lungor sa att det inte lät riktigt bra. Jag blev skickad på lungröntgen.

 

Jag blev inlagd på sjukhuset och flera prover togs. Ett prov var riktigt obehagligt. Doktorn stoppade in en topps LÅNGT in i näsan på mig, ner i bihålorna kändes det som för att kolla om det var influensa också. Det gjorde så ont och jag blev både ledsen och arg. Jag var uttorkad och fick dropp. Klart att det gjorde ont när dom satte dit nålen och samtidigt tog blod prov. Det tog tid att ta blodprov för blodet ran så sakta ur mig. Men när det var klart var jag glad igen.  

Jag hade lite lunginflamation i vänstra lungan, bara början sa doktorn. Jag ville verkligen inte stanna på sjukhuset över natten. Hur ska min Carlsson klara sig utan mig? Jag var mest bekymrad över min hund och tänkte inte så mycket på mig själv. Jag var oerört trött och somnade mycket tidigt. Mamma sov på en soffa bredvid mig. 

 

Det är tur att vi löste en reseförsäkring. Det kostar att vara på sjukhuset. Försäkringsbolagen får betala 40,000 bath för min sjukhusvistelse. Vår självrisk gick på 7000, men nu mår jag bättre och det är viktigast av allt. När jag kom hem fyllde jag mitt medicin mått med blåbärs jouise och gav pappa mycket "medicin".  

Arsenia då som väntade på Tesco med stor handlingen? Dong var som tur var i stan och plockade upp henne och körde hem henne. Arsenia hade tagit med sig Carlson till sitt sovrum på natten när jag inte var hemma. Hon berättde att han legat vaken hela natten och bara väntat på att jag skulle komma hem. Minsta ljud så hade han vridit på huvudet och tittat mot dörren. Han hade inte slappnat av en sekund. Jag mår efter omstänigheterna bra men är såklart trött.

Kram från Carl 

 
 
Ingen bild

Anita

1 december 2012 10:41

Så bra att du fått hjälp på sjukhuset. Carlsson måste ha blivit jätteglad då du kom hem. Sköt om dig riktigt nu så du blir frisk.
I morgon är det 1:a advent o adventskalendern började i morse. Har ni något sådant hos er också? Naturen är helt snöklädd o flera minusgr. så det ser ut som ett julkort här.
Stor kryapådig kram

 
Kaela

Kaela

2 december 2012 10:28

Så fint att du fick hjälp och mår bättre Carl.
Sjukhus är inte så kul- men tur att de finns när man behöver dem.
Och vilken tur att ni hade försäkringen.
Kram

http://kaela.bloggplatsen.se

 
farmor

farmor

3 december 2012 13:03

Hej igen! Nuska vi se om det här kommer fram.Vill du be din mamma att hon skickar er postadress till mej.Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

3 december 2012 19:59

Carl
Så bra att du mår bättre nu, det är inte roligt att ligga sjuk när det är så varmt som ni har det.
Vi har fått vinter, den bara kom........ Det är jätte mycket snö här. Det är stora snödriver överallt. Och så har det blivit kallt också -16 är det nu.
Ta hand om Carlsson nu för han saknade dig säkert när du var på sjukhuset. Jag ringer dig nån dag.
Många kramar från mig och morfar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards