Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Vilken köttfärsås!

Av Carl - 5 december 2012 16:23

I dag fick jag en julgran som jag omedelbart ville klä och tända ljusen i. Jag är så himla glad för min fina julgran som jag såklart delar med mamma, pappa, Arsenia och Carlsson.

     

Jag är också mycket glad för adventskalendern som jag fick av Ullis & Danne. Varje dag öppnar jag en lucka och där hittar jag en godis! Inte bra för tänderna men utmärkt att koncentrera sig på när jag måste äta penicillin. Det går mycket bättre att få i sig medicin när man inte tänker så mycket på just medicinen.

Mamma köpte med sig köttfärs hem som vi lagade till middag. Arsenia hjälpte såklart till och när mamma och jag pysslade med julgranen stod Arsenia vid spisen. När mamma gick tillbaka till köket upptäckte hon att hela den nya Heinz flaskan var så gott som tom. Jag hällde den i köttfärsåsen, sa Arsenia. Allt? frågade mamma. Ja, sa Arsenia. Inte mycket att göra åt. Köttfärsåsen smakad i stort sett bara ketchup och pappa frågade om vi hällt socker i maten. Alla var så hungriga så vi åt ialla fall. Så kan det gå. 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

5 december 2012 17:38

Det är en fin julgran du har klätt,vad tycker Carlsson om den? Vill han inte leka med kulorna, eller är det bara katter gör det? Jag har också julpyntat idag,men ingen julgran,Hade tänkt köpa en liten En i kruka,men kunde absolut inte gå ut.Snön har vräkt ner ett helt dygn,min balkong är full,dörren kan jag inte öppna.Tänk om du varit här ändå och hjälpt mej "putta på",kanske vi hade lyckats.det är ju några dagar kvar än,chansen finns att vädrets makter lugnar ner sej
så jag kan gå ut.Pussokram från Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards