Direktlänk till inlägg 7 december 2012

Pedant?

Av Carl - 7 december 2012 17:06

Trots att jag inte känner mig hundra frisk så måste jag ut och städa lite på tomten. Jag tycker inte om att det är stökigt utan vill ha det fint. När energin inte räcker kan man ibland bli lite tjurig och arg när det inte går smidigt,   

Jag sopade och sopade men blev arg på löven och skräpet som inte lydde min sop. ÅÅÅÅÅ, mamma hjälp till då! Vi måste sopa så det är fint här, säger jag med sträng röst. Det blev inget mer sopandes, jag fick gå in och lägga mig och vila istället. Lika bra det för jag hade aldrig blivit nöjd med städningen ialla fall. Nöjd blir man inte när hälsan inte är på topp, men försöka kan man alltid. 

Vi har hört vilket snöoväder ni där hemma har haft. Helt otroligt vad det har vräkt ner. Förra året när jag var hemma var det gröna gräsmattor och plusgrader.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Anita

7 december 2012 17:39

Lilla gubben vad det är jobbigt då inte orken räcker till! Hur är det med Carlsson då? Är det fortfarande roligt att ta hand om honom?
Här är det vitt.... mycket snö att skotta. Fåglarna tror jag längtar efter våren, de burrar upp sig o vill ha mat. Det bara surrar i buskarna.
Håller tummarna att du snart blir frisk igen så det blir roligt att busa runt.
Stor kram på dig o de dina

 
Ingen bild

mormor

7 december 2012 21:41

Carl
Du ska inte anstränga dig när du inte är helt kry. Du behöver ta det lungt ett tag till. Här hemma har vi snö i mängder. Ska skicka ett bild på snön. Det är vackert med all denna snö. Barnen åker kälke och skidor, vilket du också gjorde förra vintern när du var här. Jag och morfar har köpt nya skidor som vi ska ut och testa, vilken dag som helst.

Många kramar från oss.

 
farmor

farmor

8 december 2012 10:07

Ja du Carl,det är inte lätt,när energin pockar på,men orken inte
finns.Försök att ta det så lungt som möjligt,att äta,vila och sova,
mycket av allt,är nog nödvängigt nu,så lång tid som du varit dålig.
Sköt väl om dej,så ska du se,att du snart blir bra igen.
Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards