Alla inlägg under december 2012

Av Carl - 7 december 2012 17:06

Trots att jag inte känner mig hundra frisk så måste jag ut och städa lite på tomten. Jag tycker inte om att det är stökigt utan vill ha det fint. När energin inte räcker kan man ibland bli lite tjurig och arg när det inte går smidigt,   

Jag sopade och sopade men blev arg på löven och skräpet som inte lydde min sop. ÅÅÅÅÅ, mamma hjälp till då! Vi måste sopa så det är fint här, säger jag med sträng röst. Det blev inget mer sopandes, jag fick gå in och lägga mig och vila istället. Lika bra det för jag hade aldrig blivit nöjd med städningen ialla fall. Nöjd blir man inte när hälsan inte är på topp, men försöka kan man alltid. 

Vi har hört vilket snöoväder ni där hemma har haft. Helt otroligt vad det har vräkt ner. Förra året när jag var hemma var det gröna gräsmattor och plusgrader.

Kram från Carl

Av Carl - 5 december 2012 16:23

I dag fick jag en julgran som jag omedelbart ville klä och tända ljusen i. Jag är så himla glad för min fina julgran som jag såklart delar med mamma, pappa, Arsenia och Carlsson.

     

Jag är också mycket glad för adventskalendern som jag fick av Ullis & Danne. Varje dag öppnar jag en lucka och där hittar jag en godis! Inte bra för tänderna men utmärkt att koncentrera sig på när jag måste äta penicillin. Det går mycket bättre att få i sig medicin när man inte tänker så mycket på just medicinen.

Mamma köpte med sig köttfärs hem som vi lagade till middag. Arsenia hjälpte såklart till och när mamma och jag pysslade med julgranen stod Arsenia vid spisen. När mamma gick tillbaka till köket upptäckte hon att hela den nya Heinz flaskan var så gott som tom. Jag hällde den i köttfärsåsen, sa Arsenia. Allt? frågade mamma. Ja, sa Arsenia. Inte mycket att göra åt. Köttfärsåsen smakad i stort sett bara ketchup och pappa frågade om vi hällt socker i maten. Alla var så hungriga så vi åt ialla fall. Så kan det gå. 

Kram från Carl

Av Carl - 1 december 2012 03:51

Jag kände mig så risig och orkeslös. Bara hostade och febern gick upp och ner. Det är viktigt att få rätt medicin när man hostar och eftersom jag började se uttorkad ut så bestämde vi oss för att åka till sjukhuset. Tanken var att kolla upp mig, få medicin och sedan åka hem. Arsenia hängde med och henne släppte vi av på stora Tesco i stan. Arsenia skulle gå runt där och titta och sedan storhandla, på vägen hem skulle vi hämta upp henne igen. Nu blev det inte riktigt så. Doktorn som lyssnade på mina lungor sa att det inte lät riktigt bra. Jag blev skickad på lungröntgen.

 

Jag blev inlagd på sjukhuset och flera prover togs. Ett prov var riktigt obehagligt. Doktorn stoppade in en topps LÅNGT in i näsan på mig, ner i bihålorna kändes det som för att kolla om det var influensa också. Det gjorde så ont och jag blev både ledsen och arg. Jag var uttorkad och fick dropp. Klart att det gjorde ont när dom satte dit nålen och samtidigt tog blod prov. Det tog tid att ta blodprov för blodet ran så sakta ur mig. Men när det var klart var jag glad igen.  

Jag hade lite lunginflamation i vänstra lungan, bara början sa doktorn. Jag ville verkligen inte stanna på sjukhuset över natten. Hur ska min Carlsson klara sig utan mig? Jag var mest bekymrad över min hund och tänkte inte så mycket på mig själv. Jag var oerört trött och somnade mycket tidigt. Mamma sov på en soffa bredvid mig. 

 

Det är tur att vi löste en reseförsäkring. Det kostar att vara på sjukhuset. Försäkringsbolagen får betala 40,000 bath för min sjukhusvistelse. Vår självrisk gick på 7000, men nu mår jag bättre och det är viktigast av allt. När jag kom hem fyllde jag mitt medicin mått med blåbärs jouise och gav pappa mycket "medicin".  

Arsenia då som väntade på Tesco med stor handlingen? Dong var som tur var i stan och plockade upp henne och körde hem henne. Arsenia hade tagit med sig Carlson till sitt sovrum på natten när jag inte var hemma. Hon berättde att han legat vaken hela natten och bara väntat på att jag skulle komma hem. Minsta ljud så hade han vridit på huvudet och tittat mot dörren. Han hade inte slappnat av en sekund. Jag mår efter omstänigheterna bra men är såklart trött.

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards