Alla inlägg under januari 2013

Av Carl - 4 januari 2013 13:09

 

Dagarna rusar iväg, nu är det redan den 4:e...Nyårsafton var mycket trevlig. Jag, Carlsson och Arsenia fick i och för sig åka hem tidigare än mamma och pappa men jag var rätt nöjd att åka hem då. Jag hade på mig vit skjorta, röd slips, snygga kortbyxor och mina nya skor. Alla sa att jag var så fin. Det var så varmt men slipsen behöll jag på. Vi åt på restaurang Cefalu på Surin beach. Kan verkligen rekomendera det stället. Vi var 30 glada människor och en hund som åt och drack hela kvällen.

 

 

Alla köpte lysande rosetter som satt fast i ett diadem. Tjejerna såg ut som Mimmi Mouse, en del såg ut som, ja jag vet inte.

 

Men för att vara 82 år så är han i fin form. 

 

Vad är en nyårsafton utan dessa fina lysande, svävande ballonger? Dom är så vackra när dom svävar iväg i himlen. Jag tror att man kan önska sig något när man släpper iväg en sån. I bland har jag hört att man kan skicka en hälsning till någon som är död också. Vackert är det, hur som helst. På middagen var det mest gäster från Sverige men som vanligt här blir det alltid en mix av nationaliteter. Några var från Hong Kong, Thailand, USA, Canada och Indien. Var man än kom ifrån så smakade den Italienska maten fantastiskt gott.

God fortsättning från Carl

Av Carl - 1 januari 2013 19:42

   

En dag när jag var hemma och badade i poolen kom det ett brev till mig. En som jobbar här cyklade runt i området och delade ut post. Tänk att få ett brev från andra sidan jordklotet! Jag tycker det är fantastiskt intressant hur en brevbärare kan rätt som det är komma till mig med något som min farmor har skrivit hemma hos sig, långt borta. Tack, tack farmor. Jag vill önska alla en god fortsättning på det nya året. Hoppas att ni hade det trevligt vad ni än gjorde. Jag var på en restaurang med massor med folk, men det skriver jag om nästa gång. 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards