Alla inlägg den 26 februari 2013

Av Carl - 26 februari 2013 02:43

  

Morfar har för första gången kört bil här på Phuket. Han körde hemmifrån till min skola. Jag visste att det var första gången han körde här och skojade lite och sa: Morfar du kör som en djävul! Hur jag har lärt mig att utrycka mig på det viset kunde jag inte förklara. Morfar körde mycket säkert och bra, inga problem alls. Alla skrattade åt min kommentar, trots att man inte får säga så men det var bara på skoj. Som alltid kommer dagen då det är dags att säga: vi ses snart och jag blev ledsen. Mamma och jag körde mormor och morfar till flygplatsen och när dom skulle säga hej då blev jag upprörd över var i bilen jag skulle sitta på hemvägen. För första gången på länge rann tårarna ner för kinderna. Jag ville inte visa att jag blev ledsen för att dom skulle åka utan bråkade om något annat. 

     

Jag sa tillslut hej då och vi åkte från dom och flygplatsen. Vi stannade och åt påvägen hem och efter ett tag kändes det bättre. Den här veckan är jag ledig från skolan och jag började min lediga vecka med att följa med mamma på "jobbet". Hela dagen var jag i villan som vi har inrett och på eftermiddagen kom äntligen dom som äger den. Dom var nöjda och glada med allt vi köpt och vi åkte hem. I dag har jag fått välja om jag vill vara på FUN START och leka med Arsenia eller följa med mamma till frisören och vänta länge. Jag valde det sista. Jag brukar göra sådana val när jag sagt hej då till mormor och morfar. Bäst att hålla i det man har.

Kram från Carl  

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards