Direktlänk till inlägg 13 mars 2013

Vägra ABC

Av Carl - 13 mars 2013 05:46

I dag vägrar jag gå till skolan för jag kan inte mitt ABC.... Jag är snart 5 år och här har vi för länge sedan börjat med abc men det sitter inte och nu har jag tröttnat. Jag vill inte gå till skolan, så är det bara. I dag ska jag få vara hemma och i morgon tar vi nya tag. Vi ska öva på abc hemma och förmodligen blir det bättre. Räkna, prata och allt annat går bra men detta förbaskade abc är ingen lek, för mig. Då vägrar jag, pungt slut. I går grät jag efter mamma och det är sällan det händer. Jag tycker dessutom att det är väldigt rörigt när vi ska äta lunch på skolan. Jag har sagt att jag vill ha lugn och ro när jag äter. Så, idag är jag hemma och bara myser.

 

Här ser ni några blåa kort på mig från stranden. Visst ser jag ut som en smurf?

   

Jag tycker själv att jag ser ut som fixar smurfen. Hoppas att ni har det bra där hemma. Ni har väl vår vinter nu? 

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Anita

13 mars 2013 18:45

En riktigt fin Smurf är vad du är!
Du har verkligen mycket att lära dig, engelska räkning o ABC o fotbollsproffs o Carlssons tränare, det är bra att du kan sätta gränser....Här är det kall vinter, solen kommer fram ibland o värmer o smälter lite snö, som sedan fryser till is, så det är lätt att sätta rovor. Längtar efter våren t.o.m flyttfåglarna ångrar sig o flyger tillbaka till värmen.
Lycka till med bokstäverna nu
Kram på dig

 
farmor

farmor

14 mars 2013 17:44

Det är alldeles otroligt tycker jag att du får lära dej både räkna och läsa innan du är 5år.Dom börjar tydligen mycket tidigare i Thailand än här.Ja,det kan ju vara bra,"det ska böjas i tid det som krokigt ska bli"säjs det men lite lek måste väl ändå vara med.Snart är du på Rindö
igen,då blir det nog lite mera lek.
Solen skiner här,men det är kall vind som sveper förbi.
På lördag kommer Lennart o Elisabeth och bjuder på födelsedagsmiddag.Fick just veta att festen blir hos elisabeth!
Hej o kram.

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

15 mars 2013 16:47

Hej
Fixarsmurfen! Kommer du ihåg smurfnamnet som du gav mig?
Du skrattade hjärtligt när du döpte mig.
Hoppas att du har återvänt till skolan. Det där med ABC det kommer så småningom, inget att oroa sig för.

Ser fram emot sommaren med dig i stugan.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards