Direktlänk till inlägg 1 april 2013

Ny bräda

Av Carl - 1 april 2013 17:31

 

Vi åkte till en surf butik och köpte en ny surf bräda till mig eftersom jag gillar att surfa och min var spräckt. Jag slet av plasten och sa: nu går vi till stranden och surfar! Sagt och gjort så drog vi iväg till stranden med brädan i högsta hugg. Men när inte Loek var där och surfade med mig så var det inte lika roligt den här gången.

 

Jag badade och lekte mest med Carlsson istället. Carsson gillar vatten mer och mer nu. När mamma och jag gick ut en bit i vattnet följde Carlsson såklart efter en liten bit men då kom en liten våg och sköljde över hela lilla honom. Då bar jag ut honom istället.

     

Carlsson kunde simma hela vägen in till land, helt själv. På onsdag kommer Carlsson att bli jätte ledsen. Då ska jag, mamma och pappa åka till Hong Kong och efter några dagar vidare till Japan. Arsenia och Carlsson får vara hemma själv. Tänk vad han kommer att sakna mig! Han är en trogen vän min lilla hund.

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Anidärifrånta

1 april 2013 18:51

Vilken fin bräda du fått! En riktigt tuff hund har du också, tänk att han kan simma.
Så spännande att få se Japan, där har du väl inte varit förut? Ser fram mot att få se bilder därifrån.
Ha en riktigt rolig resa!!!!!!!!!
Stor kram på er

 
Ingen bild

mormor

1 april 2013 19:09

Va kul med en ny surfbräda. Ta med den när du kommer hem för jag har också köpt en! Då kan vi surfa tillsammans. Det ska bli riktigt kul, vi kan kanske surfa till Finland.

Idag är det den 1 april och då får man luras. April, april!
Jag kan inte surfa har aldrig försökt men du kan kanske lära mig.

Ha det så trevligt under din vistelse i Honkong och i Japan. Du får berätta om din resa när du kommer hem.

 
farmor

farmor

2 april 2013 09:24

Ännu ett nytt land att upptäcka! Du får verkligen vara med om mycket.
Tycker du om att resa? Ibland kan det bli lite jobbigt,men du har
så mycket energi,så du orkar nog hänga med allt nytt.Hur länge är ni
borta? Hoppas du tar med datorn och skickar lite nyheter då och då.
Bra att ni har Arsenia,som tar hand om Carlsson,då kan han känna sig
trygg. Jag önskar er alla tre en bra och "nyttig" resa.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards