Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Carl - 10 maj 2013 05:09

På skolan har vi en stor kaninbur med två söta kaniner i. I alla fall hade vi det. En morgon när vi kom till skolan såg vi hur buren var uppriven och kaninerna var borta!

 

Som ni ser har någon med vassa klor skurit upp den gröna väggen och tagit sig in. Det såg ut som det skurits upp med en kniv men fröken säger att det förmodligen är en stor varanödla som använt sina sylvassa klor och förstört. Just denna dag tog jag med mig min kanin till skolan, vilket sammanträffande. 

   

Vi tyckte alla mycket om "vår" ulliga och gulliga kaniner och tydligen tyckte även ödlan om dem. Vi är dock säkra på att kaninerna lyckades ta sig ut och smet iväg från monsterödlan. Vi tror att kaninerna nu lever ute i det fria och har det jätte bra.

   

Jag tittade länge på det trasiga gallret och försökte se framför mig hur ödlan såg ut. Vi pratar mycket om dinosaurier på skolan nu och fröken säger att den stora varanödlan ser ut som en liten dinosaurie. Vi pratar också om stora vulkaner som finns på jorden och även fanns på dinosauriernas tid. Dinosaurierna dog ut för länge, länge sedan. Kanske fick dom lava på sig och dog? Men börjar tro att det finns en enda lite dinosaurier kvar... Det verkar i alla fall så med tanke på hur buren nu ser ut...

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards