Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Carl - 18 juli 2013 13:05

 

Här ser ni mina nya vänner som bor 1 minut från mormor och morfar. Vi leker så ofta vi bara hinner. Killarna är bröder och den minsta är snart 4 år och den äldsta är 9 år. Killarna tittar inte så mycket på film och spelar inte Ipad. Dom hittar på andra saker att fördriva tiden med. Som jag skrev tidigare så kan den äldsta killen allt om naturen.

 

Här i burken har jag några humlor som jag fångat alldeles själv. Jag tar på mig arbetshandskar så att jag inte blir bränd och sedan är det bara att vara snabb och fånga. Självklart släpper jag ut humlorna efter att jag studerat dom noga. Det har min kompis lärt mig att man måste göra. Den här sommaren har jag börjat titta på ett program på TV som heter: Mitt i naturen. Där kan man lära sig mycket om både djur och natur. 

 

En dag kom katten Blossom hem med en mus. Musen var levand och oskadd. Jag tog den av Blossom för hon började leka med den som bara katter gör. 

 

Jag gick in till mamma och visade henne vad jag hade. Sedan gick jag till badrummet och visade mormor också. Mormor stod i duschen och skrek när jag höll fram lilla djuret. Ha ha, kul när det händer något!

     

Min bästa vän är och förblir alltid Carlsson. I ur och skur hänger vi ihop, Carlsson och jag. Vilken tur jag hade som hittade honom. Ensam och rädd satt han i en bur och längtade ut. Tänk att han inte kunde gå i trappor och tog sig inte upp i soffan själv. Nu nästan flyger han fram och inget kan stoppa honom! 

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards