Alla inlägg den 19 september 2013

Av Carl - 19 september 2013 12:47

Nu har vi varit till Sundsvall och hämtat hem Carlsson. Det var så trevligt att hälsa på mormor och morfar och helt fantastiskt att träffa min lilla kompis igen.

 

Det har som ni märkt blivit höst igen. Det tog lång tid för hösten att komma men när den kom gjorde den det med besked. Carlsson har fått en jacka av mormor och morfar. Jackan är modern och mycket snygg!

 

Carlsson har på sig den utan krångel. Jag tror att han trivs i jackan och varm är den såklart också. Jag gillar verkligen jackan, ser ni att det är en huva på den också?

   

Min morfar har skjutit en enorm älg med en jätte krona. Gissa om jag är stolt! Morfars bror har kokat älghornet och morfar ska fixa till det lite till sedan ska jag ta med det till Phuket. När vårt hus äntligen blir klart ska älghornet sitta på väggen där. På en skylt under ska det stå att det är min morfar som är jägaren. Vi har tänkt ta med några saker från Sverige som vi ska ha i huset. Det är roligt med minnen från livet och från Sverige. 

 

Mormor och morfar skickade med abborrfile´r som vi mumsade på här hemma. Förstår ni vilken lyx att äta abborre från en fjällsjö, mums.

 

När jag var på skolan åkte Carlsson, mamma och pappa till farmor Birgit. Carlsson fann sig tillrätta och trivdes bra bredvid farmor. Ser ni vilken utstrålning min farmor har trots att hon är krasslig! Vilken järn lady!

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards