Direktlänk till inlägg 7 oktober 2013

Vegetarisk festival

Av Carl - 7 oktober 2013 06:04

   

Här på Phuket är det den årliga vegetariska festivalen. Det är många som deltar och alla klär sig i vita kläder. På bilderna kan ni se Khun Bon, servitören i villan. Hur det är möjligt att göra så här förstår jag inte. Bon har blad rakt genom kinden utan att blöda! Många har knivar och annat vasst genom både tungan och läpparna. Dom som är med på festivalen tågar fram och slår sig själva utan att göra illa sig. Det här året är Bon vald av Gud och har tagit ledigt en vecka för att koncentrera sig på festivalen. Dessa festligheter hålls efter vägarna och köerna blir långa. Vi får se hur det går att ta sig fram i dag när jag ska till stan och klippa mig. Vi håller tummarna för Khun Bon att det går bra för honom på årets festival. Bilderna är från förra året.  På hans kinder syns många ärr från tidigare år. 

 

Kram från Carl



 
 
Kaela

Kaela

7 oktober 2013 10:54

Ja du Carl, det där skulle jag inte vilja göra om!
Tycker det är tillräckligt illa att gå till tandläkaren!
ha det riktigt gott i värmen.
Här har vi lite Britt-sommar just nu - så det är varmt efter svenska förhållanden.
Kram
kaela

http://kaela.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mormor

7 oktober 2013 19:27

Hej Carl
Va skönt att du blev frisk så snabbt. Jag blev riktigt orolig.
Tycker att det er riktigt obehagligt ut med grönsakerna tvärs för munnen. Usch!
Vi har en alldeles underbar höst. Blommorna står ute fortfarande. Idag har morfar och jag varit till sommarstugan och krattat löv. Du kan inte tro va mycket löv det har ramlat ner.
Nån dag den här veckan ska vi åka till kyrkogården och smycka min mor och fars grav. Jag brukar också smycka min farmor och farfars grav också. Tycker lite synd om dom om inte dom får sin grav smyckad också.
Ha det så bra, många kramar från oss.
mormor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards