Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Carlsson är lite avis

Av Carl - 30 oktober 2013 15:54

   

Carlsson är lite fundersam och avis på katten Zeb. Han skulle aldrig göra katten något för han går inte ens i närheten av den. Carlsson lärde sig i somras av Blossom att man håller sig en bra bit ifrån katter. Han håller koll på avstånd vad som händer när Zeb är på besök. Carlsson äter sällan upp sin mat och när den tuffa lilla Zeb kommer går han raka vägen till matskålen och smaskar i sig det som finns. Som ni ser på bilden iaktar Carlsson allt och blir lite bekymrad över vad som händer. Då behöver han en kram och få höra att han är bäst. Zeb är ett tag hos oss men sen vill han gå ut och förmodligen går han till sina syskon och mamman. På lördag har vi stor hallowen fest i skolan. Vi övar och övar på en dans. Ni kan säkert gissa vad som passar på hallowen? Triller med Michel Jaksson, så klart. Jag ser så framemot lördag! På lördag åker Danne & Ullis hem. Dom kommer tillbaka innan jul igen. Nu är det dags att sova, ny dag i morgon! Jag hoppas att ni alla har det bra där hemma. 

 

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormor

30 oktober 2013 23:01

Hej Carl
Förstår att Carlsson är lite avvaktande mot katten som växer för varje dag. Snart är den lika stor som Blossom. Carlsson är snäll som bjuder katten på mat.
Kul med hallowen. Du får dansa för mig när vi träffas. Hoppas att ni får kul på skolan när ni ska dansa.
Många kramar från mormor.

 
farmor

farmor

31 oktober 2013 10:52

Förhoppningsvis kommer Carlsson och Seb att bli goda vänner så
småningom,det tar bara lite tid för Carlsson att vänja sig.
Hoppas det går riktigt bra med dansen på lördag,får väl se foton
så småningom,hoppas jag. Har inga speciella planer för helgen,
din faster Elisabeth fyller ju år på söndag men har inte hört
något om hur hon tänker fira den. Pussokram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards