Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Spontant besök på bygget

Av Carl - 14 november 2013 03:02

     

Jag gjorde ett spontant och oplanterat besök på bygget här om dagen. När jag gick omkring på bygget svettades jag och det kliade på hela kroppen. Ingen myggsprej, keps eller vatten hade jag med mig. Fy, tusan vad det är jobbigt här, sa jag. Dong skrattade och tittade på mina fötter och flipp flopp som var täckt med den röda leran som klibbar fast som cement. Dong har heltäckta skor som ser ut som ett par vinter skor. Dong och pappa är vana att vara på bygget och klagar inte. Nästa gång ska jag vara mer förberedd. Då ska jag ha på mig tunna långbyxor, myggsprej och jag ska även ta med ett paraply och vatten förstås. När mamma ibland tar med myggsprej och börjar spreja omkring oss skrattar alla. Konstigt nog använder ingen myggsprej på bygget. Dom som jobbar där har långärmat, långbyxor och stora hattar så dom klarar sig kanske bättre mot myggorna än vad vi gör. Jag ska absolut vara mer förbered nästa gång jag åker upp till bygget, det lärde jag mig den här gången. Mitt besök på bygget den här gången slutade med att jag satte jag mig på byggarbetarnas vatten tunna och pustade ut innan jag gick till bilen. Jag åkte hem och duschade bort leran från fötterna och bytte om. Sedan åkte vi till en ny restaurang i Cherngtalay som heter Pan Bistro. Maten var helt okey och det var gott med en iskall, svalkande milkshake. 

 

Kram från Carl


 
 
farmor

farmor

14 november 2013 09:15

Det är inte lätt att tänka på allt när man ger sig ut på spontanbesök,
men av skadan blir man vis,nästa gång plockar man med sej allt för att vara säker.Jag tycker illa om mygg,blir jag biten får jag stora märken
som kliar LÄNGE!Som tur är finns det ganska bra grejer att skydda sej
med. Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Anita

14 november 2013 11:35

Så fort det går med bygget! och utsikten blir lika fin som på första bygget. Fantastiskt. Kram

 
Kaela

Kaela

16 november 2013 17:10

Så roligt att få titta på bygget även om sol och myggor ställde till problem.
Myggorna avundas jag dig inte, men solen kanske.
Du växer - det syns på bilderna.
Men det fina blonda lockiga hår är detsamma!
Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

 
Kaela

Kaela

16 november 2013 17:11

Så roligt att få titta på bygget även om sol och myggor ställde till problem.
Myggorna avundas jag dig inte, men solen kanske.
Du växer - det syns på bilderna.
Men ditt fina blonda lockiga hår är detsamma!
Kramar om dig!

http://kaela.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards