Direktlänk till inlägg 17 november 2013

En ny och en gammal bekant!

Av Carl - 17 november 2013 02:27

     

På en och samma dag träffade jag en ny kompis och en gammal kompis. Först kom Lina som är villa manager i villan till oss med sin son Otto. Hans namn stavas säkert inte så men det lät ungefär som Svenska namnet Otto och det var ju lätt att komma ihåg. Otto och jag är lika gamla. Han pratar inte engelska och jag pratar inte så värst mycket Thai. Vi kom på att det kan ju vara bra att lära sig Thai av en kompis. Om man inte jag någon kompis som pratar Thai så får man väl skaffa sig det då. Otto och jag lekte med mitt lego, badade, tittade på Tom & Jerry och åt kyckling med stickyrice. Vi hade rätt kul även om ingen av oss förstod ett ord av vad den andre sa. Senare på dagen åkte jag upp till bygget igen. Den här gången med både myggsprej, vatten och paraply. Kepsen och solglasögonen tog jag av mig när mamma tog ett kort på mig och min gamla kompis. Ser ni vem hon är? Jo, Na såklart! Hon jobbar på bygget nu, tillsammans med sin man Tepp. Na var sig lik, jag sa att jag kände igen henne. Jag gav henne en kram innan jag gick, då kramade och pussade hon mig och hon fick en tår i ögat. Så kan det bli när man träffar en kär gammal bekant. 

 

kram från Carl

 
 
Ingen bild

Anita

18 november 2013 13:20

Vilken jättebra ide att lära känna Otto! Det går ju mycket lättare att lära språk då man leker. Kram

 
Ingen bild

mormor

18 november 2013 18:06

Hej Carl. Va´ kul med en kompis som pratar thai. Du lär honom engelska och han lär dig thai. Tänk att Na har kommit tillbaks! Jag kommer också ihåg henne. Hon var duktig på att laga mat, minns jag.
Ha det så gott. Många kramar från mormor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards