Direktlänk till inlägg 23 november 2013

Lyckans hund

Av Carl - 23 november 2013 09:38

     

Nu ska ni få höra! Min önskan gick i uppfyllelsen! Jag önskade mig en kompis till Carlsson och nu har han fått en. Det är en liten söt svart hundvalp som bodde på campen och bygget. Vi tror att hon nu är 9 veckor gammal. Hon var alldeles själv och hade ett stort bitmärke över ryggen. En av dom andra större hundarna har bitit henne illa. Vi såg henne på vårt bygge och hon såg ensam, hungrig och törstig ut. Na hade försökt tvätta hennes sår och såg efter henne så gott det gick. Vi bestämde oss för att ta med henne till veterinären och sedan hem. Vetrinären avmaskade henne, gav medicin och klippte klorna. Sedan tog vi hem henne och gav henne mat och vatten. Som hon åt och drack! Carlsson och hon har träffats förut och dom gillar varandra mycket. Vi funderade ett tag på vad hon skulle heta. Hon har ju haft en väldans tur, mer tur än de flesta gatuhundarna brukar ha. Hmm, till slut kom vi på han hon får såklart heta Lucky! Arsenia hade också funderat och hon hade kommit på att hon kunder heta Blacky eftersom hon är svart. Då fick det bli Lucky! Hon ska stanna här med arsenia till sommaren när vi åker till Stockholm. 


Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

24 november 2013 12:01

Det är väl härligt när ens önskningar går i uppfyllelse.Eller hur?
Carlsson är säkert glad att han fått en kompis som är snäll och som han trivs med.Lycka till med båda.Kram/Farmor

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards