Direktlänk till inlägg 25 november 2013

Carl's ekar

Av Carl - 25 november 2013 02:49

   

Här får ni se mina ekar från Orminge! Flera stycken har tagit sig och vuxit upp bra mycket redan. Tänk att det fungerar! Ekar i Thailand, det trodde jag inte. Det måste bero på mina gröna fingrar och tur. Det ska bli spännande att se hur läng dom klarar sig och hur stor dom blir. Om ekarna klarar sig ska jag plantera dom bredvid huset som vi bygger. Mormor och morfar har bott på hotell men idag flyttar dom hem till oss och jag ska visa dom att skotten har vuxit upp. Det var hos fasterfaster Anita som jag plockade skotten och tog med mig hela vägen hit. 132 st om jag inte minns fel. 

 

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Anita

25 november 2013 08:59

Så roligt att se ekplantor! Du har gröna fingrar!!!!! Spännande att se om de överlever i värmen. Kram

 
farmor

farmor

25 november 2013 09:11

Grattis Carl du lyckades! Helt fantastiskt! Hoppas dom trivs och överlever. Kram/Farmor

http://carlisurin

 
Ingen bild

Aja och Nisse

26 november 2013 19:37

Men vilken fin mekaroverall du fick av mormor och morfar, vi beställer en mekartid med dig når du kommer hem till sommaren, och vilken tur du har med ekarna. Vi har en ek som är satt från ett ekollon,och den växer, så din kommer att bli jättestor, du kan om några år sitta under den uppe i ditt hus på berget. Hälsa alla att allt är sig likt i Sundsvall. Ingen snö, runt 0 varje dag. Kramar från Aja och NIsse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards