Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Pappa vurpade

Av Carl - 15 december 2013 02:26

 

Pappa har vurpat med moppen! Pappa skulle bromsa lite lätt och då kanade moppen runt på gruset och vips hade pappa flugit i backen. Som tur var gick det bra och pappa mår efter omständigheterna bra. Pappa fick åka till en doktor och blev omlindad och fick med sig antibiotika hem. Om man gör illa sig här är det lätt att såret blir infekterat och det kan bli enorma problem. Jag har sagt till pappa att han aldrig mer får göra såhär. Han får aldrig mer köra moppe! På kvällen när pappa kom hem hade vi bestämt att vi skulle ut och äta med några kompisar. Våra vänner hade redan kommit hem till oss men vi kom inte iväg och beställde hem mat istället. Vi beställde hamburgare från Bangkok Burgers. Den restaurangen hade slutat med hemkörning men eftersom vi beställt så många gånger från dom redan så sa dom: ok vi kommer, men det är sista gången vi kör hem mat. Det blev en spontan och trevlig kväll i alla fall. Pappa hade ont och ondare gjorde det när värktabletten slutat värka. Tur att det gick så bra som det gjorde i alla fall. Nu laddar vi för nästa vecka när jag ska gå på jul lov och när våra vänner från Stockholm kommer. 

 

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

mormr

15 december 2013 08:55

Hej Carl
Synd om din pappa som har gjort sig illa. Fy va det ser ont ut. Du får pyssla om honom nu, så att han blir frisk. Säg till honom att han ska ta på sig hjälmen nästa gång han sätter sig på mopeden. Hoppas att han blir frisk tills tomten kommer. Tur att du snart har jullov så att du kan hjälpa honom.
Kram till er alla från mig och morfar.

 
Ingen bild

MORMOR

15 december 2013 09:41

Hej Carl
Nu måste du ta hand om din pappa så att han snart blir frisk. Du får se till att rengöra hans sår. Tur att du snart har jullov, så att du kan passa upp honom där hemma.
Men du måste säga till din pappa att när han nästa gång sätter sig på moppen så måste han ta på sig hjälmen.
Många kramar till er alla från morfar och mig.
P.S Sommarstugan klarade sig i stormen "Sven" men många träd hade blåst omkull i närheten. D.S

 
Ingen bild

Anita

15 december 2013 10:07

Vilken tur i oturen att det gick som det gick. Ta hand om din pappa ordentligt, så det läker fort. Var snäll och ge honom en krya på dig kram från mig.

 
farmor

farmor

15 december 2013 10:32

Man kan tala om tur i oturen! Hoppas nu bara att du plåstrar om såren
så dom läker bra.Som tur är har vi "gott läkhull" i familjen. Hoppas doktorn gett dej goda råd om hur du ska behandla såren.Du måste väl undvika solen,kan vara svårt med tanke på var ni bor,men sök skugga.
Lycka till med läkningen.Kramar

http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards