Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Carl - 11 januari 2014 11:25

Tänk så glad man kan bli när något fungerar här! Jag fick ett brev från Sverige som kom fram till mig. Det stod mitt namn på framsidan och min adress. Kors i taket att det kom fram. Jag öppnade och det var en julhälsning från min farmor! Min mormor har skickat brev till mig för länge sedan men det kom inte fram, inte än i alla fall. 

       

När vi bodde på ett annat ställe skickades det några julklappar och brev till mig men dom kom inte fram till mig. Då blir man ju extra glad när det fungerar. Undrar var allt annat tar vägen, det som inte kommer fram? Någon annan som fick det kanske...

I går var jag på fredagsmarknaden i Kamala. Jag köpte 2 klockor, vita linnebyxor och 2 skjortor. Tyvärr har en av klockorna stannat redan. Jag köpte en skolklocka och en partyklocka. Nu äntligen fungerar internet bra hos oss och jag kan ladda ner spel och kolla på YouTube. Man blir glad för det lilla! Motgångar och strul är tröttsamt. Flyt och framgång är ju så mycket roligare. Vi får se hur det går framöver här. På måndag den 13:e ska det demonstreras i Bangkok igen. Tydligen planeras den största demonstrationen nu. Håll tummarna att det går hyfsat lugnt till och att ingen blir skadad.

 

Tack för julkortet farmor!

Kram från Carl 

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards