Direktlänk till inlägg 12 januari 2014

Kompisar!

Av Carl - 12 januari 2014 10:00

Vad skulle man göra utan kompisar? Tänk så tråkigt det skulle vara att inte ha någon att hänga med ibland. Om man är knäpp vill ingen vara med en och då blir man själv. På skolan får vi lära oss att dela med oss, vara hjäpsamma och inte knuffas. Det är svårt ibland men vill man ha vänner så måste man uppföra sig. Egentligen är det lättast i längden om man gör rätt, då slipper man göra om och göra rätt.

Luek & jag

 

Lenox & jag

  

Det är sällan jag börjar bråka med någon. Tyvärr blev jag lite arg på Na i dag och av misstag råkade jag slå henne i ögat. Jag slog såklart inte hårt och det var ju inte meningen att hon skulle göra illa sig. Hennes öga blev rött och det rann lite. Mamma sa att jag fick sitta på mitt rum och skämmas ett tag. Jag öppnade fönstret och smet ut och in på mitt rum igen. Om jag inte sa förlåt till Na och gav henne en kram så skulle inte Lenox få komma till mig. Jag sa förlåt och gav Na en kram. Vi tog min plånbok och gick iväg för att köpa något att skölja ögat med och något som skulle ta bort det röda på ögonvitan. Tur att Na är en tuff tjej. Jag skämdes, men det var en olycka. Na är fortfarande min vän!

 

Kram från Carl

 
 
farmor

farmor

12 januari 2014 11:12

Ja du Carl,det är mycket man har att lära i livet, som är en bra skola.
jag tycker att skolan i Thailand verkar jättebra,lär er att vara bussiga och snälla mot varandra. Det borde skolan i Sverige verkligen
ta efter,där det brister mycket på det området tyvärr.
Nu har vintern kommit -8 och snön ligger vit på taken även i Stockholm.
Det finns tre ord som man skall komma ihåg att använda nämligen:
Tack, Förlåt och Gärna! Stor kram från din Farmor.

http://carlisurin

 
Ingen bild

mormor

13 januari 2014 13:46

Hej Carl
Det är bra att ha kompisar. Förstår att Luek och Lennox är dina fina kompisar. Hoppas att Na har blivit bättre i sitt öga. Ska hon lära dig thailändska? Jag minns att hon pratade thai med dig väldigt ofta när du var mindre.
Här har vi fått vinter, -11 grader idag, solen tittar fram så smått. Är man varmt klädd så är det härligt att gå ut.
Morfar är på släktforskning just nu.
kram mormor

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards