Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Vad har jag haft för mig?

Av Carl - 1 februari 2014 06:20

Nu har Melina &Jakob varit här ett tag och vi har tagit det lugnt men ändå hittat på lite saker. Vi har varit ute och åkt båt en dag. Min kompis Beppe och hans pappa har en båt och vi åkte ut en dag med den. 

   

Vi åkte till en restaurang och åt lunch och vi stannade till vid Banana Rock och snorklade. Jag matade fiskarna med bröd och såg så många fiskar så jag tappade räkningen.

            

Vi åkte hela vägen till SaraSin bridge, bron som går från Phuket över till fastlandet. Beppes pappa har båten vid en marina och för att komma dit måste man åka under bron och fortsätta en bra bit till.

   

På kvällen bjöd vi Beppe och hans pappa på middag i villan. Det har varit det Kinesiska nyåret här också. Då smälldes det smällare och de flesta som jobbar ville vara ledig och visa respekt för någon som dött. Förra året var det råttans år och nu är det hästens år.

   

Tyvärr har och är pappa förkyld och mamma har också blivit förkyld. Förhoppningsvis blir vi andra inte sjuk. Melina, Jakob & jag ska gå till Tesco idag och köpa ingefära och citron och pressa i te. Alla ska dricka det för att bli frisk och för att det friska ska hålla sig frisk. 

Kram från Carl

 
 
Ingen bild

Anita

1 februari 2014 10:27

Ingefära vitlök o citrusfrukter ska ju vara bra, så ät ordenligt av det! Tycker att du haft nog med infektioner nu...
Vilka ljuvliga bilder från havet, blir nästan sugen på att åka till värmen! Här är töväder o mera snö på väg, som gjort för snögubbar.
Ta hand om dina föräldrar så att de snart blir friska!
Kram på dig

 
farmor

farmor

1 februari 2014 12:31

Här är det en underlig vinter,efter kallt ock hård vind är det idag
på 0 och jättemulet. det har snöat i natt,med påföljd att det händer
många trafikolyckor. inbjuder inte till någon promenad.
Undrar vad som orsakar aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
















Tack att du hör av dej, roligt se vad ni har för er. Men jag undrar
vad kan orsaken vara att pappa blir förkyld? Kan det vara luftkondi-
tioneringens fel? Han kanske inte tål växlingen varmt/kaallt?
Hoppas ni andra klarar er och att pappa blir fort bra.
Hälsningar till er alla.Kram/Farmor


http://carlisurin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carl - 7 maj 2018 11:58

  Det är allt för sällan som jag skriver nu. Har helt kommit av mig men här kommer några bilder. Mormor och morfar har varit här och hälsar på. Veckan gick fort och var trevlig. Jag var hemma från skolan i två dagar och en dag var det helgdag och...

Av Carl - 26 mars 2018 10:00

  I fredags sov både Oliver och hans bror Elliot över hos mig. Elliot har länge velat sova hos mig men det är bara Oliver som gjort det tidigare. Vi blandade olika Fantasmaker och drack det till middag. Vi sprang runt och busade, spelade och stann...

Av Carl - 16 mars 2018 13:00

  Jag jobbar extra som trädgårdsmästare hemma på tomten. Det är slitigt jobb måste jag säga men  jag behöver lite fickpengar. Än så länge rensar jag mest ogräs. Kanske om ett tag ska jag börja klippa i buskarna. Man måste passa sig noga för våra s...

Av Carl - 2 mars 2018 17:30

  En dag på skolan firade vi friheten. Vi hade tränat innan som ni förstår. Det var en mycket vacker dag på många sätt. Att leva i frihet är inget alla tar för givet.    Vi, eller rättare sagt skolan hade köpt några duvor som vi släppte ut i ...

Av Carl - 19 februari 2018 12:00

  Chica, våran fina speciella vackra hund. Världens snällaste men hon har så dåligt självförtroende när vi är ute bland folk, bilar och andra hundar. Alla är farliga tills dom har bevisat för henne att dom inte är elaka. I parken finns en hundgård...

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards