Alla inlägg den 2 augusti 2014

Av Carl - 2 augusti 2014 18:00

Jag har varit på begravning. Min mammas, morbrors fru har tyvärr gått bort. Jag har träffat henne och hon var alltid glad och snäll. Innan vi åkte till begravningen frågade jag om hon som ska under jorden vet att jag kommer? Det är inte helt lätt att förstå det här med döden och att plötsligt finns man inte längre kvar. Mamma svarade att hon säkert vet att jag kommer. Vi var tidiga till gravkapellet så jag satt utanför och väntade en stund

 

Prästen var modern och mycket trevlig. Han hade solglasögon på sig när han kom och var glad på ett lagomt sätt. När alla hade samlats gick vi in och det var en lugn och ganska tyst stämmning i gravkapellet. Vi hade varsin ros som vi på slutet skulle lägga på kistan när vi sa hej då, sov gott eller något annat som man hade på hjärtat

 


Jag tog det lugnt och frågade mamma lite om vad som hände och lyssnade på psalmerna som spelades och sjöngs. Prästen sjöng högt och vackert. Jag förstår såklart inte riktigt det här med begravningar men det var en fin stund. Jag frågade vart man tar vägen när man dör men innan mamma svarade så sa jag att man kommer till den blå planeten. Det är vad jag tror i allafall.

 

Efter ceremonin bjöds det på prinsesstårta, kakor, kaffe och dricka.

Vila i frid   

Kram från Carl


Av Carl - 2 augusti 2014 11:32

När jag kom till mormor och morfar gav jag min nya råttfälla till morfar. Den som jag vann på barnlotteri på Gotland, om ni minns. Han tittade och undersökte den och sa att den var verkligen modern. Morfar hade aldrig sett något liknande. Jag ville visa morfar hur den funkade och morfar fick ladda fällan.

 

Morfar spände upp fällan och jag kollade så att han gjorde rätt

 

Jag petade med ett sugrör på fällan för att få den att slå igen. Dock inte över morfars fingrar såklart

   

När man väntar med spänning att att något ska slå igen med ett PANG är det lite nervöst. Fällan slog tillslut ihop och fick godkänt i vårt test. Morfar har lagt undan den på ett säkert ställe och jag tror att jag för tillfället har glömt bort den.

 

Efter råttfälle testet var det dags för lite arbete. Jag grävde en stund sedan var jag tvungen att slå ner lite spik som hade krupit upp ur träplankorna

 

Att få ordning på sandlådan gick bra med hjälp av en hammare, en borr och en morfar till hjälp. Efter dessa ansträngningar blir man lite hungrig. Tänka sig att när jag kom till matbordet stod förrätten klar, en älg carpaccio.

 

Till varmrätt fick jag röding som morfar själv har fiskat upp

 

Allt smakade fantastiskt gott men det är alltid gott med något sött efteråt. Jag fick en glass strut med jordgubbar som jag åt upp rätt fort. De jordgubbar som blev över ville jag mosa och göra jordgubbsdricka av. Det gick bra och gott var det.

   

Såhär har jag det när jag är hos min mormor och morfar, man kan verkligen inte klaga.

Kram från Carl


Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards