Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Bangkok!

Av Carl - 26 september 2014 16:45

Jag lämnade ett grått Stockholm bakom mig och flög iväg till ett soligt Bangkok. I Sverige håller det på att bli höst och många gillar när det blir lite ruggigare och man kan klä sig varmare och mysa hemma. Själv har jag frusit de sista dagarna jag gick till skolan. Tråkigt att lämna alla hemma men spännande att komma tillbaka. På Arlanda såg jag något fashinerande. Jag såg en vit älg! Den skulle morfar se, sa jag.

Med mig på planet hade jag min räv, en ny hund som kan skälla och en liten hund som jag fick av mormor. Alla satt med mig, hela vägen till Bangkok.

Flygresan gick bra. Vi kom iväg nästan en timme sent för tre passagerare hade gått vilse på flygplatsen. Dom hade checkat in bagage så det tog tid innan väskorna var avlastade. En timme innan landning somnade jag in mycket djupt. Inte mycket kan väcka mig när jag sover. Men jag vaknade av att mamma skrek: STOPP!!! That´s mine!!! När jag vaknade till låg jag i mammas famn vid bagage bandet. Pappa stod vid bagagbandet och väntade på väskorna. Bakom pappa var vagnen där han skulle lasta väskorna. På vagnen låg pappas fina data väska med 2 Mac, en mobil, alla kontokort. Mammas fina väska var också på den vagnen med plånbok, pass, mobil och min ipad. En man la upp en liten väska på vår vagn och rullde iväg med den. Som tur var såg mamma det och började skrika på mannen som då ställde tillbaka vagnen och tog sin väska och gick. Konstig att han inte såg att det låg två stora väskor och min hund på vagnen. Förmodligen såg han sin chans och tänkte ta våra väskor. Det var mycket folk och pappa hörde att mamma ropade och pekade men han trodde hon pekade på väskorna på bandet och missade mannne som snabbt försvann med sin väska. Tur var väl det för pappa hade nog blivit arg! Vem hade inte det, förresten. Mamma satt med mig i famnen och var beredd att springa efter mannen om han inte gjorde som hon sa men slapp det eftersom han snabbt gjorde som han blev tillsagd. Tur i oturen att det gick bra. Vi kom fram till vårt favorit hotell och åt frukost. Efter frukosten la vi oss och sov, det var så skönt att krypa ner i sängen. När jag vaknde tog jag en dusch och tog på mig rena kläder. Då knackade det på dörren och jag öppnade. Tänka sig, det kom en lite överaskning till mig! Hotellet skickade ett glas mjöl och två fat med chokladbitar till mig

Mums, så himla gott! Eftermiddagen tillbringade jag på hotellets kid´s club och efter middagen tog jag ett natt dopp i pooen

Det var svalkande och uppiggande. I morgon ska vi träffa Dong, hans tjej och Ben. I natt sover vi alla gott.

Kram från Carl

Anita

26 september 2014 20:08

Så skönt att allt gott väl med resan. Tur att din mamma har ögonen med sig, oärligt folk kan dyka upp lite var som. Hoppas resten av resan går bra. Kram på er
(jag gillar inte att frysa heller, föredrar varmt badvatten att flyta i)

farmor

27 september 2014 10:12

Välkomna till Thailand! Tur att mamma var observant och såg vad som hände.Helt klart såg mannen att det var värdefulla väskor som låg på vagnen,tydligt en tjuv.Många såna går omkring på flygplatser och ser sin chans där det är mycket folk.Som tur var slutade det lyckligt.
I dag skiner solen +14, men kylan har krupit inomhus och ingen värme på elementen.Får väl tända en brasa.Kram/Farmor