Alla inlägg den 6 december 2014

Av Carl - 6 december 2014 02:33

I går var det kungens födelsedag här i Thailand och även farsdag. Kungens födelsedag firas ordentligt. Många kontor är stängda och ingen alkohol får säljas på tex 7/11. Jag grattade kungen genom en hälsning. Kungens färg är gul och många bar gula kläder för att hedra och visa respekt

 

Vi har bott på hotell i 3 dagar nu och det är rätt kul, oftast. Jag sa vid frukosten att det är bättre hemma. Men när jag fick syn på en stor burk med Nutella choklad blev jag glad igen! Nutella på en rostad macka är sååå gott. 

 

Som jag nämnde var det farsdag igår. Pappa fick ett par jätte fina badbyxor och jag fick ett par likadana! Pappa säger att snart ska han bara bada i poolen och ta det lugnt ett tag. Vad passar då bättre än ett par nya badshorts! Mamma och jag överraskade pappa på bygget på kvällen med vin och Parma mm. Vi började fylla poolen på dagen och på kvällen var det nästan fullt. Det ska inte vara klore i vattnet. Många kg Himalia salt spriddes i poolen innan den började fyllas. Jag hoppade såklart i! 

 

Trötta men glada satt vi sedan och tittade på villan som blir så fin. Belysning har kommit upp och det är så vackert, även på kvällen

 

Jag tog ett kort på mamma & pappa från poolen

Kram från Carl

Presentation

Fråga mig

30 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards